Audi testuje brzdy nové A8 na Grossglockneru (Spy Photos)

Možná už na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představí Audi facelift limuzíny A8. V současné době probíhá závěrečná fáze testování v běžném provozu. Našemu kolegovi se podařilo vyfotografovat maskované prototypy na vysokohorské silnici Grossglockner Hochalpenstrasse v Rakousku.

Kamufláž zcela zakrývá ponton vozu a naznačuje tak, že stylistické změny na přídi i na zádi by mohly být poměrně rozsáhlé. Třetí generace vlajkové lodi Audi (interní označení D4) je na trhu již od roku 2009, přičemž BMW modernizovalo řadu 7 loni a Mercedes-Benz se nedávno pochlubil zcela novou generací třídy S.

Spolu s vnějším vzhledem by měl facelift Audi A8 přinést také modernizovaný „infotainment“ systém s širšími možnostmi konektivity a větším využitím služeb využívajících připojení k internetu. Nabídka motorů patrně nic nového nepřinese, nadále ji budou tvořit naftové 3.0 TDI a 4.2 TDI a benzínové 3.0 TFSI, 4.0 TFSI a 6,3 FSI ve vrcholné verzi A8 W12 Long. Přenos výkonu bude opět obstarávat osmistupňová převodovka ZF a u většiny motorizací i stálý pohon všech kol quattro.

Život řidiče | Cestování

Kam na dovolenou: nejlepší silnice Evropy

Žasnete-li nad rozměrným přívěsným vozíkem zapřaženým za luxusní sedan nejvyšší třídy, vězte, že Audi na Grossglockneru ověřuje vlastnosti brzdové soustavy. Silnice pojmenovaná podle nejvyšší hory Rakouska je oblíbenou zkušební destinací, protože na délce 48 km nabízí 25 ostrých serpentin, které v kombinaci s 12% klesáním dají brzdám pořádně zabrat.

Grossglockner Hochalpenstrasse spojuje údolí okolo Zell am See s okresem Lienz na jihu. Vedle vývojových týmů automobilek se těší značné oblibě rovněž u motorkářů a turistů. Je sice dražší a pomalejší než cesta po silnici 108, ale za odměnu nabízí nezapomenutelné výhledy na alpská panoramata a za slabšího provozu i fantastický řidičský zážitek.

Grossglocknerská vysokohorská silnice se nesmazatelně zapsala i do dějin českého automobilového průmyslu. Na zapřenou tam v 80. letech vyrazil tým ze socialistického Československa, který tehdy pod vedením Petra Hrdličky pracoval na vývoji Škody Favorit. Brzdové obložení tuzemského dodavatele tehdy v náročných podmínkách naprosto selhalo a automobilka si k nelibosti politické garnitury prosadila brzdy od „západního“ Feroda.

Audi A6 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 149 414 km
Cena: 180 000 Kč
Audi A6 2.393
Rok výroby: 2006
Stav: 88 030 km
Cena: 165 000 Kč
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 164 989 km
Cena: 325 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků