Audi testuje brzdy nové A8 na Grossglockneru (Spy Photos)

Možná už na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představí Audi facelift limuzíny A8. V současné době probíhá závěrečná fáze testování v běžném provozu. Našemu kolegovi se podařilo vyfotografovat maskované prototypy na vysokohorské silnici Grossglockner Hochalpenstrasse v Rakousku.

Kamufláž zcela zakrývá ponton vozu a naznačuje tak, že stylistické změny na přídi i na zádi by mohly být poměrně rozsáhlé. Třetí generace vlajkové lodi Audi (interní označení D4) je na trhu již od roku 2009, přičemž BMW modernizovalo řadu 7 loni a Mercedes-Benz se nedávno pochlubil zcela novou generací třídy S.

Spolu s vnějším vzhledem by měl facelift Audi A8 přinést také modernizovaný „infotainment“ systém s širšími možnostmi konektivity a větším využitím služeb využívajících připojení k internetu. Nabídka motorů patrně nic nového nepřinese, nadále ji budou tvořit naftové 3.0 TDI a 4.2 TDI a benzínové 3.0 TFSI, 4.0 TFSI a 6,3 FSI ve vrcholné verzi A8 W12 Long. Přenos výkonu bude opět obstarávat osmistupňová převodovka ZF a u většiny motorizací i stálý pohon všech kol quattro.

Život řidiče | Cestování

Kam na dovolenou: nejlepší silnice Evropy

Žasnete-li nad rozměrným přívěsným vozíkem zapřaženým za luxusní sedan nejvyšší třídy, vězte, že Audi na Grossglockneru ověřuje vlastnosti brzdové soustavy. Silnice pojmenovaná podle nejvyšší hory Rakouska je oblíbenou zkušební destinací, protože na délce 48 km nabízí 25 ostrých serpentin, které v kombinaci s 12% klesáním dají brzdám pořádně zabrat.

Grossglockner Hochalpenstrasse spojuje údolí okolo Zell am See s okresem Lienz na jihu. Vedle vývojových týmů automobilek se těší značné oblibě rovněž u motorkářů a turistů. Je sice dražší a pomalejší než cesta po silnici 108, ale za odměnu nabízí nezapomenutelné výhledy na alpská panoramata a za slabšího provozu i fantastický řidičský zážitek.

Grossglocknerská vysokohorská silnice se nesmazatelně zapsala i do dějin českého automobilového průmyslu. Na zapřenou tam v 80. letech vyrazil tým ze socialistického Československa, který tehdy pod vedením Petra Hrdličky pracoval na vývoji Škody Favorit. Brzdové obložení tuzemského dodavatele tehdy v náročných podmínkách naprosto selhalo a automobilka si k nelibosti politické garnitury prosadila brzdy od „západního“ Feroda.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek