Audi svolává po celém světě 850 000 modelů A4 kvůli airbagům

Sotva se rozběhla svolávací akce na vozy Audi s motorem 3.0 TDI, automobilka musí opravit dalších 850 000 aut. Tentokrát se jedná o model A4, který může mít vadný systém ovládání airbagu, takže se při nárazu vzduchový vak nenafoukne.

Svolávací akce se týká všech modelů postavených na základě A4, tedy sedanu, kombíku a přizvednutého Allroadu. Audi objevilo chybu v softwaru ovládajícím čelní airbagy u vozů vyrobených po roce 2012. Sériová výroba Audi A4 už má od minulého týdne problém vyřešen.

Testy | Sportovní auta | Sedany | Audi

Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?  

Audi zdůrazňuje, že se nejedná o problém s airbagy Takata, který je poslední dobou značně medializován. U airbagů Takata jde o to, že se po aktivaci odlomí ze zařízení kousky kovu a plastu a ty mohou zranit nebo i zabít cestující. Systém Audi dodává někdo jiný a jde pouze o softwarový problém.

Přibližně 250 000 postižených modelů Audi A4 jezdí v Číně, asi 150 000 jich je na domácím německém trhu. Zbytek aut bude na evropském a zřejmě i na americkém trhu, kde NHTSA teprve sbírá potřebná data, než vydá ke svolávací akci prohlášení.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků