Audi SQ5: první „esko“ s dieselem

Když Audi minulý rok představovalo dvakrát přeplňovaný naftový třílitr o výkonu 230 kW v kombinaci s modelem A6, bylo více než jasné, že se časem tahle velmi zajímavá jednotka dostane také do dalších produktů německé automobilky. O víkendu na závodech v Le Mans si svou světovou premiéru odbyl model SQ5 osazený právě tímto agregátem.

Hybridy | Audi | První svezení | Audi A6

Audi A6 Avant a Hybrid: první jízdní dojmy

Vrchol řady Q5 představuje vůbec první „esko“, která má pod kapotou naftový motor. Parametry výkonného dieselu stačí k tomu, aby kompaktní SUV zrychlilo z nuly na 100 km/h v čase 5,1 s, maximálně dosahuje na rychlost 250 km/h. Spotřeba v kombinovaném cyklu by se měla pohybovat kolem 7,2 l/100 km. Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a samozřejmě nechybí ani systém stop/start.

Testy | Audi

Test Audi Q5 3,0 TDI: kdo si počká...

Audi SQ5 má oproti běžné verzi světlou výšku nižší o 30 mm, součástí sériové výbavy jsou dvacetipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 255/45. Pokud by se to někomu zdálo málo, k dispozici jsou také disky o palec větší. Novinka vstoupí na trh počátkem druhého čtvrtletí 2013. Kolik bude stát na českém trhu, to se v tuto chvíli zatím neví. Ceny na německém trhu začínají od 58 500 euro. 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků