Audi Sport quattro oficiálně: maximální výkon 700 koní, stovka za 3,7 s

V předpremiéře představila automobilka Audi svou hlavní novinku pro frankfurtský autosalon. K oslavě třicátého výročí modelu quattro připravila koncept Sport quattro, který, jak je dnes už (bohužel) běžné, je hybrid a který nabízí podle oficiálních tabulek působivou jízdní dynamiku kombinovanou s ještě působivější tabulkovou spotřebou.

Testy | Audi | Srovnávací testy | Sportovní auta | Porsche | První svezení

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nový koncept má na svého slavného předchůdce odkazovat designem. Auto stojí na 21palcových kolech, karoserie dostala velmi krátké převisy. Celkově měří Sport quattro 4602 mm na délku, 1964 mm na šířku a 1386 mm na výšku. Rozvor náprav dostal hodnotu 2784 mm. A stejně jako u nové A8, také tato studie ukazuje světla Audi Matrix LED.

V interiéru nemůže chybět sportovní volant a sportovní sedačky. Audi přidalo ještě navíc head-up displej. Volant je multifunkční a řidič si může vybírat řadu zobrazení přístrojového štítu. Podle fotky volantu a palubní desky se nelze ubránit dojmu, že se brala inspirace u samotného Ferrari. Novinkou je také jednotka klimatizace integrovaná přímo do výdechů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nejzajímavější je samozřejmě pohonné ústrojí. Celkové parametry jsou 700 koní a 800 Nm, osmistupňová převodovka Tiptronic a pohon všech kol. Podle platných standardů si vůz vystačí s přídělem 2,5 l/100 km.

Hybridní systém používá jako základ dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec dosahující na 560 koní, respektive 700 Nm. Ten dostal funkci vypínání poloviny válců. Mezi motorem a převodovkou je umístěn ještě elektromotor s výkonem 150 k a točivým momentem 400 Nm. Systém se chová podle jízdního režimu, který zvolíte. K dispozici je Hybrid Mode a Sport Mode.

Pokud budete chtít maximum, dostanete se na stovku za 3,7 s a maximálně se rozjedete na 305 km/h. Kromě jiného za zajímavou dynamikou stojí také relativně nízká hmotnost. Hojně se používaly slitiny, ale také plasty vyztužené karbonem. Celkově tento hybrid váží 1850 kg.

Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 74 000 Kč
Audi A3 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 130 956 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A3 1.896
Rok výroby: 2008
Stav: 179 762 km
Cena: 158 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků