Audi Sport quattro oficiálně: maximální výkon 700 koní, stovka za 3,7 s

V předpremiéře představila automobilka Audi svou hlavní novinku pro frankfurtský autosalon. K oslavě třicátého výročí modelu quattro připravila koncept Sport quattro, který, jak je dnes už (bohužel) běžné, je hybrid a který nabízí podle oficiálních tabulek působivou jízdní dynamiku kombinovanou s ještě působivější tabulkovou spotřebou.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nový koncept má na svého slavného předchůdce odkazovat designem. Auto stojí na 21palcových kolech, karoserie dostala velmi krátké převisy. Celkově měří Sport quattro 4602 mm na délku, 1964 mm na šířku a 1386 mm na výšku. Rozvor náprav dostal hodnotu 2784 mm. A stejně jako u nové A8, také tato studie ukazuje světla Audi Matrix LED.

V interiéru nemůže chybět sportovní volant a sportovní sedačky. Audi přidalo ještě navíc head-up displej. Volant je multifunkční a řidič si může vybírat řadu zobrazení přístrojového štítu. Podle fotky volantu a palubní desky se nelze ubránit dojmu, že se brala inspirace u samotného Ferrari. Novinkou je také jednotka klimatizace integrovaná přímo do výdechů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nejzajímavější je samozřejmě pohonné ústrojí. Celkové parametry jsou 700 koní a 800 Nm, osmistupňová převodovka Tiptronic a pohon všech kol. Podle platných standardů si vůz vystačí s přídělem 2,5 l/100 km.

Hybridní systém používá jako základ dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec dosahující na 560 koní, respektive 700 Nm. Ten dostal funkci vypínání poloviny válců. Mezi motorem a převodovkou je umístěn ještě elektromotor s výkonem 150 k a točivým momentem 400 Nm. Systém se chová podle jízdního režimu, který zvolíte. K dispozici je Hybrid Mode a Sport Mode.

Pokud budete chtít maximum, dostanete se na stovku za 3,7 s a maximálně se rozjedete na 305 km/h. Kromě jiného za zajímavou dynamikou stojí také relativně nízká hmotnost. Hojně se používaly slitiny, ale také plasty vyztužené karbonem. Celkově tento hybrid váží 1850 kg.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků