Audi Sport quattro oficiálně: maximální výkon 700 koní, stovka za 3,7 s

V předpremiéře představila automobilka Audi svou hlavní novinku pro frankfurtský autosalon. K oslavě třicátého výročí modelu quattro připravila koncept Sport quattro, který, jak je dnes už (bohužel) běžné, je hybrid a který nabízí podle oficiálních tabulek působivou jízdní dynamiku kombinovanou s ještě působivější tabulkovou spotřebou.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nový koncept má na svého slavného předchůdce odkazovat designem. Auto stojí na 21palcových kolech, karoserie dostala velmi krátké převisy. Celkově měří Sport quattro 4602 mm na délku, 1964 mm na šířku a 1386 mm na výšku. Rozvor náprav dostal hodnotu 2784 mm. A stejně jako u nové A8, také tato studie ukazuje světla Audi Matrix LED.

V interiéru nemůže chybět sportovní volant a sportovní sedačky. Audi přidalo ještě navíc head-up displej. Volant je multifunkční a řidič si může vybírat řadu zobrazení přístrojového štítu. Podle fotky volantu a palubní desky se nelze ubránit dojmu, že se brala inspirace u samotného Ferrari. Novinkou je také jednotka klimatizace integrovaná přímo do výdechů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nejzajímavější je samozřejmě pohonné ústrojí. Celkové parametry jsou 700 koní a 800 Nm, osmistupňová převodovka Tiptronic a pohon všech kol. Podle platných standardů si vůz vystačí s přídělem 2,5 l/100 km.

Hybridní systém používá jako základ dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec dosahující na 560 koní, respektive 700 Nm. Ten dostal funkci vypínání poloviny válců. Mezi motorem a převodovkou je umístěn ještě elektromotor s výkonem 150 k a točivým momentem 400 Nm. Systém se chová podle jízdního režimu, který zvolíte. K dispozici je Hybrid Mode a Sport Mode.

Pokud budete chtít maximum, dostanete se na stovku za 3,7 s a maximálně se rozjedete na 305 km/h. Kromě jiného za zajímavou dynamikou stojí také relativně nízká hmotnost. Hojně se používaly slitiny, ale také plasty vyztužené karbonem. Celkově tento hybrid váží 1850 kg.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků