Audi Sport quattro míří do sériové výroby. Pod kapotu dostane pětiválec

Jedním z nejzajímavějších automobilů frankfurtského autosalonu byl bezesporu koncept Sport quattro. Hodně slibně vypadající vůz se prezentoval v kombinaci s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu čtyř litrů a elektromotorem. Celkový výkon dosahoval na 700 koní, stovku výrobce udával na 3,7 s.

Autosalony | Premiéry | Audi | Hybridy | Frankfurt 2013

Audi Sport quattro oficiálně: maximální výkon 700 koní, stovka za 3,7 s

Odezva na tento model byla natolik silná, že se u Audi rozhodli přetvořit ho do sériové podoby. Výroba by měla odstartovat v roce 2015, nicméně místo hybridního a těžko dostupného supersportu plány hovoří o trochu „normálnější“ verzi, i když ani ta samozřejmě nebude levná.

Základem se stane zkrácená platforma z Audi A6, inženýři použijí hliníkové slitiny a karbon, takže se počítá s hmotností do 1300 kg. Pohon dostane na starost přeplňovaný pětiválec, který používá třeba nejnovější Audi RS Q3. V souvislosti s výkonem se hovoří o dvou hodnotách: 340 a 360 koní. V každém případě se bude výkon přenášet na všechna čtyři kola.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků