Audi, Škoda a Volkswagen míří vzhůru, Seat padá

Volkswagen Group vydal zprávu k posledním prodejním výsledkům koncernu. Od ledna do konce listopadu prodal 8,29 milionu vozů, což představuje ve srovnání s loňským rokem nárůst o 10,4 procenta.

Výsledky okomentoval člen představenstva zodpovědný za prodeje Christian Klinger: „Za jedenáct měsíců jsme dodali více vozů než za celý uplynulý rok. A už se připravujeme na velmi obtížný příští rok.“

Jak obstály jednotlivé značky?

Volkswagen (divize osobních vozů) prodal 5,22 milionu vozů (+ 11,2 %), Audi 1,34 milionu vozů (+ 12,7 %), Škoda 873 000 vozů (+ 6,9 %), Seat 320 000 vozů (- 8,2 %).

Výrobce sportovních vozů Porsche, který se stal značkou Volkswagen Group letos v srpnu, prodal od srpna do konce listopadu 47 400 aut.

Mladoboleslavská automobilka si vedla velmi dobře hlavně ve střední a východní Evropě (237 500 vozů, + 13,1 %) a zvýšily se i dodávky vozů Škoda do oblasti Asie a Pacifiku (264 500 vozů, + 9,3 %).

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků