Audi se rozpíná v Číně a spřádá velké plány

Automobilka Audi vidí „čínsky“: v prvním pololetí prodala v říši středu o 140 tisíc vozidel více než ve stejném období loňského roku. Tímto výsledkem poprvé překonala odbyt v domovském Německu. Nová priorita je tudíž dána - Audi zvýšila očekávání prodejů pro rok 2011 a sdělila, že východoasijský trh bude pro ni výhledově jedničkou.
 
„Naše nejnižší předpověď je 280 tisíc automobilů, ale počítáme s vyšším číslem,“ zdůraznil pro deník Frankfurter Allgemeine Zeitung ředitel čínské pobočky Dietmar Voggenreiter. „V rozmezí let 2011 až 2013 se chceme dostat na milion aut, napřesrok to musí být 360 tisíc kusů,“ konstatoval.

Ještě loni porazilo Německo čínské prodeje rozdílem tisíce kusů, letos naopak hlásí o 50 tisíc méně. Na silnice v Číně a Hongkongu směřuje každý čtvrtý vůz z ingolstadtských výrobních linek. „Špičkové modely jako Audi 8 a Q7 nejdou nikde tak rychle k zákazníkům jako v Číně,“ uvedl Voggenreiter.

Růst poptávky vysvětluje Audi zlepšením svého image. Až donedávna platily modely této značky za dopravní prostředky pro úředníky a byznysmeny. Průlom obstaral hlad bohatších Číňanů po využití volného času – jejich pozornost se začala soustředit na městská SUV, sportovní limuzíny a kupé. Ve všech těchto segmentech je už Audi v Číně jedničkou.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 987 km
Cena: 180 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek