Audi se rozhodlo zásadně přepracovat koncepci spalovacího motoru

Jeden by si řekl, že asi nemá smysl znovu vymýšlet kolo nebo objevovat Ameriku. Pokud jde o koncepci čtyřdobého motoru s vnitřním spalováním, od konce devatenáctého století, kdy byl motor vynalezen, se nic zásadního nezměnilo. Vlastně jedinou revolucí byl motor s rotačním pístem, který vynalezl Felix Wankel, ale ten se příliš neprosadil.

Klasická koncepce s písty a klikovým mechanismem se zdá být neotřesitelná a jediné, o co se automobilky snaží, je maximální zefektivnění procesu spalování.

Video | Technika | Byznys | Audi

Audi přestane dělat převodovky CVT. Zákazníci chtějí klasiku

Audi teď ale hledá trochu jinou cestu, jak z klasické pístové koncepce dostat maximum. Britský magazín Autocar odhalil skicu z patentového úřadu, která má ukazovat na nový design motoru. Autocar naznačuje, že jde o snahu dosáhnout maximální kultivovanosti pomocí složitého systému vahadel.

Nám se ale zdá poněkud zbytečně komplikované vyvažovat takto složitě chod čtyřdobého řadového čtyřválce, když s vyvažovací hřídelí (je konstrukčně mnohem jednodušší, prostorově méně náročná a nemá tolik třecích ztrát) dosahují koncernoví motoráři velmi dobrých výsledků.

Zajímavosti | Technika | Audi

Audi začne dávat do aut pružiny z plastu

Nabízí se ovšem možnost, že se jedná o velmi promyšlený mechanismus proměnného zdvihu pístu spolu s potenciální deaktivací válců. Je to samozřejmě jen spekulace, ale složitý nákres se až moc podobá dosavadním experimentům s proměnným zdvihem, deaktivací válce a změnou komprese na požádání.

Těžko říct, jestli Audi skutečně něco podobného zavede do sériové výroby v dohledné době. Podobné experimenty mnohdy vyšuměly do prázdna, ale velká automobilka s odpovídajícím technickým (a hlavně finančním) zázemím má určitě potenciál revoluční myšlenku prosadit. Na přiloženém videu můžete vidět experimentální motor s proměnným zdvihem pístu.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků