Audi se dere vzhůru, má na to miliardy eur

Německý výrobce luxusních automobilů Audi hodlá během příštích pěti let investovat 13 miliard eur (335 miliard Kč) do nových produktů a svých továren. Napřesrok chce v Německu přijmout zhruba 1200 zaměstnanců. Koncern Volkswagen předpokládá, že letos z prvních příček sesadí General Motors a Toyotu a stane se největším výrobcem automobilů na světě.
 
Více než 10,5 miliardy eur plánuje automobilka investovat do vývoje nových modelů a technologií, jako jsou například elektrické nebo hybridní motory, napsala agentura Reuters.

Generální ředitel Audi Rupert Stadler upozornil, že příští rok bude pro automobilový průmysl obtížnější než letošní. Dodal ale, že odvětví bude v příštích deseti letech pokračovat v růstu díky stoupající poptávce na rozvíjejících se trzích.

Audi je stejně jako česká Škoda Auto součástí německého koncernu Volkswagen. Ten je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě.

Stadler nedávno podle listu Handelsblatt uvedl, že Audi letos poprvé překoná domácího konkurenta Mercedes v celoročním prodeji. Audi se tak v rámci žebříčku největších výrobců luxusních automobilů z hlediska prodeje posune na druhou příčku. Vedoucí pozici si již řadu let drží další německý rival BMW.

Zdroj: E15.cz

 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků