Audi S8 s motorem z Gallarda posílilo na 508 koní

Některé exkluzivní automobily zrají jako víno. Dva roky po ukončení výroby supersedanu Audi S8 přichází tento stroj znovu na přetřes.

U německé společnosti Anderson Germany jsme zvyklí hlavně na odvážné přestavby sportovních automobilů, z poslední doby si vzpomeneme především na stavby Aston Martin DBS Superior nebo Ferrari 458 Italia „carbon“. Po kupé Audi R8 Hyper Black se u Andersonu vracejí ke značce z Ingolstadtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jsme již předeslali, jde o luxusní a dnes již nevyráběný sedan Audi S8 (D3), který lze do vybrané společnosti sportovních vozů zařadit alespoň díky jeho specifické pohonné jednotce. Jde totiž o desetiválec s objemem 5,2 l, který je přímo vyšlechtěn z agregátu pohánějícího původně supersport Lamborghini Gallardo.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Díky řadě úprav včetně nového programu řídicí jednotky a instalace nové výfukové soustavy narostl nejvyšší výkon tohoto agregátu z výchozích 450 koní (331 kW) na 508 koní (374 kW), pro další zlepšení jízdních vlastností a výkonů je dispozici také tužší ladění hliníkového podvozku.

Zvenčí si na modelu S8 Superior Grey Edition všimneme především matově stříbřitého lakování, sady aerodynamických doplňků, průduchů v předních blatnících, rámu masky chladiče z uhlíkových kompozitů a dvaadvacetipalcových ráfků obouvajících pneumatiky Hankook Ventus S1 evo2. Interiér je čalouněn kombinací kůže a Alcantary a původní dřevěné obklady byly nahrazeny díly z uhlíkových kompozitů.
 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků