Audi S5 Sportback od Senneru: decentní dílko

Máme zde jeden z prvních ladičských projektů určených pro nové Audi S5 s karoserií Sportback. Je výkonný a přitom decentní.

O sportovnosti pětidveřového provedení modelu Audi S5 mají někteří škarohlídi jisté pochybnosti, úšklebek z jejich tváří by jim však měla brzy vyhnat jeho odladěná verze z dílen německého ladiče Senner Tuning AG, jež zdůrazňuje sportovní ambice výchozího modelu.

Základem se stalo provedení Audi S5 3,0 TFSI vylepšené jak na svém vzhledu, tak i výkonech. Vzhledově však zůstal kámen na kameni a na první pohled si snad nevšimnete ani nových 20" kol, která se drží „audistylu”. Vzhled ovlivňuje i upravený podvozek, ale k obojímu se ještě dostaneme.

Pohonná jednotka nyní dává 375 koní (275 kW), což je o 42 koní více než ve standardním odladění, točivý moment vrcholí hodnotou 495 Nm (+ 55 Nm). Vyšších hodnot bylo dosaženo především upravenou řídící jednotkou, ale nezůstalo jen u ní - motoru se lépe dýchá skrze průchodnějších vzduchový filtr a novou výfukovou soustavu vlastní konstrukce vyrobenou z nerezového plechu a zakončenou dvěma páry kulatých koncovek. Automobilka nezveřejnila dynamické parametry, ale skromně dodala, že vůz byl zbaven omezovače rychlosti na 250 km/h a těšit se tak můžete na lepší čísla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak jsme již zmínili, úpravy se dotkly též podvozku. Jízdní vlastnosti by tak měly vylepšit nové pružicí a tlumicí jednotky snižující světlou výšku o 40 mm vpředu a o 35 mm vzadu. A když už detailně rozebíráme povozek, je třeba dodat, že kontakt s vozovkou zajišťují na dvacetipalcových ráfcích o šířce 9 placů vpředu a 10,5 palce vzadu pneumatiky o rozměru 245/30 R20, resp. 295/25 R20. Za pozornost stojí též nový lak karoserie v odstínu diamantové černé, ten ale od sériového na první pohled těžko rozeznáte.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ani interiér nezůstal stranou zájmu pánů ze Senner Tuningu. Na palubě proto objevíme obkladové díly vyrobené z uhlíkových kompozitů nebo nové stupnice tachometru a otáčkoměru. Žádné údaje o jízdních výkonech zatím k dispozici nemáme.

Celkově lze hodnotit tento projekt jako velmi citlivý a docela vkusný, smůlu však mají třeba Američané, kteří se jej dočkají jen stěží vzhledem k tomu, že Audi popřelo jakékoli spekulace o exportu vozů A5/S5 Sportback... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S5 Sportback Senner Tunning
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků