Audi S5 Sportback od Senneru: decentní dílko

Máme zde jeden z prvních ladičských projektů určených pro nové Audi S5 s karoserií Sportback. Je výkonný a přitom decentní.

O sportovnosti pětidveřového provedení modelu Audi S5 mají někteří škarohlídi jisté pochybnosti, úšklebek z jejich tváří by jim však měla brzy vyhnat jeho odladěná verze z dílen německého ladiče Senner Tuning AG, jež zdůrazňuje sportovní ambice výchozího modelu.

Základem se stalo provedení Audi S5 3,0 TFSI vylepšené jak na svém vzhledu, tak i výkonech. Vzhledově však zůstal kámen na kameni a na první pohled si snad nevšimnete ani nových 20" kol, která se drží „audistylu”. Vzhled ovlivňuje i upravený podvozek, ale k obojímu se ještě dostaneme.

Pohonná jednotka nyní dává 375 koní (275 kW), což je o 42 koní více než ve standardním odladění, točivý moment vrcholí hodnotou 495 Nm (+ 55 Nm). Vyšších hodnot bylo dosaženo především upravenou řídící jednotkou, ale nezůstalo jen u ní - motoru se lépe dýchá skrze průchodnějších vzduchový filtr a novou výfukovou soustavu vlastní konstrukce vyrobenou z nerezového plechu a zakončenou dvěma páry kulatých koncovek. Automobilka nezveřejnila dynamické parametry, ale skromně dodala, že vůz byl zbaven omezovače rychlosti na 250 km/h a těšit se tak můžete na lepší čísla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak jsme již zmínili, úpravy se dotkly též podvozku. Jízdní vlastnosti by tak měly vylepšit nové pružicí a tlumicí jednotky snižující světlou výšku o 40 mm vpředu a o 35 mm vzadu. A když už detailně rozebíráme povozek, je třeba dodat, že kontakt s vozovkou zajišťují na dvacetipalcových ráfcích o šířce 9 placů vpředu a 10,5 palce vzadu pneumatiky o rozměru 245/30 R20, resp. 295/25 R20. Za pozornost stojí též nový lak karoserie v odstínu diamantové černé, ten ale od sériového na první pohled těžko rozeznáte.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ani interiér nezůstal stranou zájmu pánů ze Senner Tuningu. Na palubě proto objevíme obkladové díly vyrobené z uhlíkových kompozitů nebo nové stupnice tachometru a otáčkoměru. Žádné údaje o jízdních výkonech zatím k dispozici nemáme.

Celkově lze hodnotit tento projekt jako velmi citlivý a docela vkusný, smůlu však mají třeba Američané, kteří se jej dočkají jen stěží vzhledem k tomu, že Audi popřelo jakékoli spekulace o exportu vozů A5/S5 Sportback... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S5 Sportback Senner Tunning
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků