Audi S4 od Avusu: 425 koní v jemném balení

Ladičská firma Avus představila vylepšené provedení Audi S4. Nabízí značně zvýšený výkon a přitom velmi zdrženlivý styl.

Řada A4 patří tradičně k nejúspěšnějším modelům automobilky z Ingolstadtu a její vrcholná verze s typickým označením S4 je již ve své standardní podobě skutečně působivým strojem. Nezáleží přitom příliš, zda zrovna sedíte uvnitř, díváte se na svižně působící exteriér nebo sledujete údaje v tabulce technických specifikací. Pánům z Avus Performance to však není dost a rozhodli se představit svoji vlastní vizi „S“portovního sedanu.

Citelně posílena byla pohonná jednotka. Úpravce neuvádí jakým způsobem, což ale značí jeidné - podle všeho půjde „tradičně” především o přeprogramování řídicí jednotky a připadně i vylepšení výfukového traktu a sání. Tak či onak, výkon třílitrového zážehového šestiválce s přeplňováním poskočíl ze standardních 333 koní (245 kW) až na 425 koní (316 kW). Aby měl řidič tuto porci koníků stále pod kontrolou, přikročili u Avus Performance k optimalizaci jízdních vlastností a modifikaci tlumicích a pružicích jednotek. Řidič díky tomu může stále využívat předností standardně dodávaného aktivního řízení podvozku Magnetic Ride, ale škála výběru jednotlivých programů je nyní širší.

O kontakt s vozovkou se starají trojdílné, dvacetipalcové ráfky CC o šířce 9 palců opatřené prvotřídními pneumatikami Hankook Ventus S1 Evo s rozměry 255/30. Pro zlepšení akustického dojmu byly standardní tlumiče výfuků nahrazeny nerezovými, laděnými jednotkami.

Aby byl dojem celého vozu působivý hned od prvního pohledu, věnovali se u Avusu každému detailu. Jejich Audi S4 se proto vyznačuje zpětnými zrcátky, maskou chladiče, doplňkovými díly předního nárazníku a difuzorem v zadním nárazníku lakovanými lesklým černým odstínem.  Za příplatek však mohou být tyto součásti opatřeny i povrchem simulujícím uhlíkové kompozity.

„Karbon“ najdeme též v interiéru. Zde se nachází především na středové konzoli a upraveném volantu čalouněném kůží v několika druzích. Foto interiéru nemáma, ale zvenku celek působí relativně umírněným dojmem - pokud tedy máte v oblibě vozy, které dělají dojem spíše svými výkony než vzhledem, měl by toto být jeden z vašich favoritů.

Pokud vás zajímají ceny, pak Avus zatím „hodil do placu” jen cenu úpravy motoru, kterou si cení na 2 499 Eur (něco přes 60 tisíc Kč). Pro ceny ostatních doplňků se musíte obrátit na úpravce s konkrétním požadavkem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi S4 od Avus Performance
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků