Audi S4 od Avusu: 425 koní v jemném balení

Ladičská firma Avus představila vylepšené provedení Audi S4. Nabízí značně zvýšený výkon a přitom velmi zdrženlivý styl.

Řada A4 patří tradičně k nejúspěšnějším modelům automobilky z Ingolstadtu a její vrcholná verze s typickým označením S4 je již ve své standardní podobě skutečně působivým strojem. Nezáleží přitom příliš, zda zrovna sedíte uvnitř, díváte se na svižně působící exteriér nebo sledujete údaje v tabulce technických specifikací. Pánům z Avus Performance to však není dost a rozhodli se představit svoji vlastní vizi „S“portovního sedanu.

Citelně posílena byla pohonná jednotka. Úpravce neuvádí jakým způsobem, což ale značí jeidné - podle všeho půjde „tradičně” především o přeprogramování řídicí jednotky a připadně i vylepšení výfukového traktu a sání. Tak či onak, výkon třílitrového zážehového šestiválce s přeplňováním poskočíl ze standardních 333 koní (245 kW) až na 425 koní (316 kW). Aby měl řidič tuto porci koníků stále pod kontrolou, přikročili u Avus Performance k optimalizaci jízdních vlastností a modifikaci tlumicích a pružicích jednotek. Řidič díky tomu může stále využívat předností standardně dodávaného aktivního řízení podvozku Magnetic Ride, ale škála výběru jednotlivých programů je nyní širší.

O kontakt s vozovkou se starají trojdílné, dvacetipalcové ráfky CC o šířce 9 palců opatřené prvotřídními pneumatikami Hankook Ventus S1 Evo s rozměry 255/30. Pro zlepšení akustického dojmu byly standardní tlumiče výfuků nahrazeny nerezovými, laděnými jednotkami.

Aby byl dojem celého vozu působivý hned od prvního pohledu, věnovali se u Avusu každému detailu. Jejich Audi S4 se proto vyznačuje zpětnými zrcátky, maskou chladiče, doplňkovými díly předního nárazníku a difuzorem v zadním nárazníku lakovanými lesklým černým odstínem.  Za příplatek však mohou být tyto součásti opatřeny i povrchem simulujícím uhlíkové kompozity.

„Karbon“ najdeme též v interiéru. Zde se nachází především na středové konzoli a upraveném volantu čalouněném kůží v několika druzích. Foto interiéru nemáma, ale zvenku celek působí relativně umírněným dojmem - pokud tedy máte v oblibě vozy, které dělají dojem spíše svými výkony než vzhledem, měl by toto být jeden z vašich favoritů.

Pokud vás zajímají ceny, pak Avus zatím „hodil do placu” jen cenu úpravy motoru, kterou si cení na 2 499 Eur (něco přes 60 tisíc Kč). Pro ceny ostatních doplňků se musíte obrátit na úpravce s konkrétním požadavkem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi S4 od Avus Performance
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 987 km
Cena: 180 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek