Audi S4 Avant 3.0 TFSI vyměnilo kompresor za turba

Vpředu se usadil nově vyvinutý šestiválec. Na 100 km/h akceleruje 1675 kg těžký kombík za 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost hlídá na 250 km/h elektronický omezovač.
Seznam kapitol
  1. Audi S4 Avant
  2. Fotogalerie: Audi S4 Avant

Nová generace Audi S4 se představila v září na autosalonu ve Frankfurtu ve verzi sedan. Nyní se na autosalonu v Ženevě odhalí praktičtější varianta Audi S4 Avant. Model s karoserií kombi k řadě S4 neodmyslitelně patří.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi S4 Avant využívá techniku již dříve představeného sedanu. Posílený motor V6 3.0 TFSI nyní přeplňují turbodmychadla, nikoliv kompresor

Vpředu se usadil nově vyvinutý šestiválec 3.0 TFSI, který se nyní místo kompresoru spoléhá na turbodmychadla. Výkon vzrostl na 260 kW (354 koní) a točivý moment byl zaokrouhlen na hezkých 500 Nm v rozsahu 1370 až 4500 ot./min.

Testy | Ojetiny | Kombi | Audi | Audi A4

Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Audi S4 Avant má samozřejmě pohon všech kol quattro se sportovním zadním diferenciálem. Nastavení pohonu preferuje zadní nápravu, automatická osmistupňová převodovka je pak samozřejmostí, s manuálem už model S4 nekoupíte.

Na 100 km/h akceleruje 1675 kg těžký kombík za 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost hlídá na 250 km/h elektronický omezovač. Audi myslí i na spotřebu, u modelu S4 Avant udává v kombinaci 7,5 litru na 100 km. Spotřebě pomáhá delší odstupňování posledních rychlostí v převodovce nebo schopnost převodovky se mezi rychlostmi 55 až 160 km/h po sundání nohy z plynu odpojit do úspornějšího módu s nižším třením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová S4 Avant je ve srovnání s předchůdcem o 75 kg lehčí a to má bohatší základní výbavu. Za adaptivní podvozek nebo Wi-Fi si ale podle tradice musíte připlácet

Zatímco základní objem kufru 505 až 1510 litrů dostanete vždy, za adaptivní podvozek si budete muset připlatit. Jak už se stalo zvykem, připlácet můžete dle libosti za lepší sedačky, kvalitnější audio systém nebo lepší navigaci či zábavní systém vozidla. Nově můžete mít na palubě internet s WiFi a podobně. Základní cena 61 150 eur (1 650 000 korun) se tak může hravě navýšit.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi S4 Avant
  2. Fotogalerie: Audi S4 Avant
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků