Audi S4 Avant 3.0 TFSI vyměnilo kompresor za turba

Vpředu se usadil nově vyvinutý šestiválec. Na 100 km/h akceleruje 1675 kg těžký kombík za 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost hlídá na 250 km/h elektronický omezovač.
Seznam kapitol
  1. Audi S4 Avant
  2. Fotogalerie: Audi S4 Avant

Nová generace Audi S4 se představila v září na autosalonu ve Frankfurtu ve verzi sedan. Nyní se na autosalonu v Ženevě odhalí praktičtější varianta Audi S4 Avant. Model s karoserií kombi k řadě S4 neodmyslitelně patří.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi S4 Avant využívá techniku již dříve představeného sedanu. Posílený motor V6 3.0 TFSI nyní přeplňují turbodmychadla, nikoliv kompresor

Vpředu se usadil nově vyvinutý šestiválec 3.0 TFSI, který se nyní místo kompresoru spoléhá na turbodmychadla. Výkon vzrostl na 260 kW (354 koní) a točivý moment byl zaokrouhlen na hezkých 500 Nm v rozsahu 1370 až 4500 ot./min.

Testy | Ojetiny | Kombi | Audi | Audi A4

Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Audi S4 Avant má samozřejmě pohon všech kol quattro se sportovním zadním diferenciálem. Nastavení pohonu preferuje zadní nápravu, automatická osmistupňová převodovka je pak samozřejmostí, s manuálem už model S4 nekoupíte.

Na 100 km/h akceleruje 1675 kg těžký kombík za 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost hlídá na 250 km/h elektronický omezovač. Audi myslí i na spotřebu, u modelu S4 Avant udává v kombinaci 7,5 litru na 100 km. Spotřebě pomáhá delší odstupňování posledních rychlostí v převodovce nebo schopnost převodovky se mezi rychlostmi 55 až 160 km/h po sundání nohy z plynu odpojit do úspornějšího módu s nižším třením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová S4 Avant je ve srovnání s předchůdcem o 75 kg lehčí a to má bohatší základní výbavu. Za adaptivní podvozek nebo Wi-Fi si ale podle tradice musíte připlácet

Zatímco základní objem kufru 505 až 1510 litrů dostanete vždy, za adaptivní podvozek si budete muset připlatit. Jak už se stalo zvykem, připlácet můžete dle libosti za lepší sedačky, kvalitnější audio systém nebo lepší navigaci či zábavní systém vozidla. Nově můžete mít na palubě internet s WiFi a podobně. Základní cena 61 150 eur (1 650 000 korun) se tak může hravě navýšit.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi S4 Avant
  2. Fotogalerie: Audi S4 Avant
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků