Audi S3 Cabrio podrobněji a v nové galerii: Rychlý otesánek

Novinka má rychlý motor z S3 i rychlou střechu z A3 Cabrio, ale pořádně kvůli tomu přibrala. Váží o 130 kg víc než ekvivalentní hatchback.

Nové Audi A3 Cabrio už známe. A sportovní Audi S3 samozřejmě rovněž. Bylo tedy jen otázkou času, kdy v Ingolstadtu spojí obě varianty A3 dohromady, aby vzniklo nové Audi S3 Cabrio. Automobilka oznámila jeho příchod už při premiéře A3 Cabrio, teď ale přidává podrobnější informace a také novou sadu fotografií.

Čtyřmístný kabriolet, založený na platformě MQB, má vícevrstvou látkovou střechu se speciální pěnovou výplní, která pohlcuje hluk. Elektrohydraulický mechanismus zvládne její otevření či zavření za pouhých 18 sekund a může pracovat při jízdě rychlostí až 50 km/h. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekS3 má chromem lemovanou masku „singleframe“ a hliníkový rám čelního okna

Technika a design nového Audi S3 Cabrio se pochopitelně neliší od uzavřené S3, necháme-li stranou konstrukční změny vynucené ztrátou střechy. Přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI dává v tomto modelu rovných tři sta koní – o dvacet víc než v Leonu Cupra a o osmdesát víc než v Octavii RS. Točivý moment 380 Nm je k dispozici od 1800 až do 5500 ot. min-1

Odstranění střechy se pochopitelně muselo projevit mírným nárůstem hmotnosti a tedy zhoršením dynamiky. S3 Cabrio je při hmotnosti 1620 kg o drastických 130 kg těžší než třídveřová S3. I pětidveřové Audi S3 Sportback váží jen 1520 kg. Čas potřebný ke zrychlení z nuly na 100 km/h se prodloužil ze 4,8 na 5,4 s. Na nejvyšší rychlosti se žádný rozdíl nepozná, je elektronicky omezená na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 7,1 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekPustit do interiéru slunce trvá pouhých 18 sekund a netřeba kvůli tomu zastavovat

Všechny hodnoty z předchozího odstavce platí pro auta s převodovkou S Tronic. Kabriolet se totiž s ručním řazením nabízet nebude, ačkoliv pro S3 i S3 Sportback k dispozici je. Z převodovky poputuje točivý moment motoru na všechna čtyři kola prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex.

Nové Audi S3 se začne prodávat v létě a v Německu má stát 48 500 eur (v přepočtu asi 1,33 milionu Kč).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 165 371 km
Cena: 315 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2007
Stav: 193 445 km
Cena: 190 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků