Audi S3 a S3 Sportback už i s dvouspojkovou převodovkou

Pro našeho pozorného čtenáře jistě nebude žádnou novinkou, že Audi bude nabízet svou známou dvouspojkovou převodovku pod názvem S Tronic i ke sportovním modelům S3 a pětidveřové S3 Sportback. Po dvou měsících od zveřejněním první informace však automobilka těsně před uvedením doplnila i bližší informace.

Dvouspojková převodovka S Tronic bude za příplatek 1 950 eur (50 000 Kč) pronášet výkon 195 kW z 2,0 litrového přeplňovaného čtyřválce TFSI a její přítomnost se projevuje nejen lepším zrychlením, ale podle údajů výrobce i lepší kombinovanou spotřebou. Kratší verze S3 zrychluje z nuly na stovku za 5,5 vteřin (oproti původním 5,7 vteřinám) a verze Sportback pokoří stovku z klidu za 5,6 vteřin. Hodnota kombinované spotřeby klesla o dvě desetiny litru na 8,3 l/100 km.  

Závěrem nutno zmínit, že tato převodovka není u Audi žádnou novinkou, obdoba koncernové DSG se pod názvem S Tronic dodává již od roku 2003, kdy se poprvé objevila v modelu TT poháněném 3,2 litrovým šestiválcem.

Klepněte pro větší obrázek
Audi S3 Sportback
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků