Audi S2 (1990-1996): Osmdesátka naostro

36 komentářů

Zelí
30. srpna • 17:22

Opět kousek s podpisem novodobého etoreho pana Piecha. Na A80 Avant 4x4 1,9tdi bylo vidět to, jak budou vypadat auta ostatních za dvacet let. Největší hybatel automobilového pokroku v poslední době. Měli by mu udělat pomník nebo o něm natočit film.

Driver
31. srpna • 23:13

Souhlasím, ale záleží, jakou časovou přímku si stanovíš-od kdy. Mi osobně hned další generace A4 mi technicky připadá MNOHEM, a i z dnešního pohledu moderních aut, třeba jen podvozek, kdy narážíme na to, že dnešní auta stejné třídy jsou podvozkově (kromě Audi) daleko horší (BMW Mercedes i o třídu výše horší.) mi připadá mnohem lepší a použitelnější a dokonce jsem přesvědčen, že kdyby nebylo emisních norem, tak PD je daleko lepší konstrukce než CR (už jen z hlediska jednoduchosti vstřikovacího čerpadla, rozvodů atd) a i se to, až na pár zřejmých dílčích chyb, ovšem které má i CR a né málo, projevilo. (Až na to dunění u méně než 6ti válcových PD verzí, to je vlastnost) Ale CR 4válec u auta nad řekněme 1700kg je dneska zoufalství, jsou sice Bi víceturba, ale stejně to není ono. No a motor, to je klíčový faktor auta, no ne?
(A prosím všechny, co o tom prd ví, jen si něco přečetli nebo měli VYjetinu, ať se zdrží reakcí, je to škoda Vašeho času) ;-)

Sajbr
1. září • 8:07

Tohle je svata pravda bohuzel .... co si fotr kupil 2.0 TDI CR koktavu tak je to katastrofa je krasne ze to zere ve 4kolce 5 litru ale ma to 2 nadrze a ten mechanismu plovaku se po.ral,
dasli vec byla i elektronika otevirani kufru, po dalsich 10 tisicich to prestalo jed no zavada v EGR ventilu a filtr pevny castic jenomze to sundavani EGR ventilu je spatne umistene rozdelat pulku auta kvuli takove prkotine. Ted jen cekam kdy se mu na tom odejdou vstriky nebo jina moderni kurv.tka.
Ale sem rad ze sem od neho odkoupil auto ktere mame v rodine 9 let Audi A4 b6 1.9 TDI 96KW (S-line) najeto ma 140 000 Km a bude me jeste dlouho slouzit B-]

fero
31. srpna • 22:17

Prej pomník.... To je vůl ! :-)):-D

Lukye
30. srpna • 12:57

To auto vyzerá veľmi dobre aj po rokoch.Má nejakú šancu stať sa zberateľským artiklom?Stretávate niekto také auto vo svojom okolí?Ja som to na živo nevidel už ani nepamätám kedy.

Driver
31. srpna • 23:00

Lukye: Sběratelský artikl je vše, co je starší a nevyrábělo se v miliónových sériích.
Takže jako veterána kterému roste hodnota jej klidně doporučit lze.
Je poctivé ovšem přizat, že je u něj shodný problém, jako u drtivé většiny veteránů, že nejsou "skvěle" likvidní a když se dožiješ toho, že bude mít vysokou hodnotu, stejně tě čeká situace, že jedna věc je virtuální cena a druhá věc je, zda ji někdo vůbec akceptuje.
Protože pokud není něčeho jednotky kusů ale více jak desítky, nebo více než stovky, tak likvidita klesá a jen se modlíš, aby to nezrezlo před očima. ;-)

enthusiastic.driver
3. září • 9:14

Ale to je zcela chybná myšlenka. Třeba Brouků nebo starých Mustangů jsou miliony a za hezký kus vám urvou ruce. Naopak bych mohl vyjmenovat x automobilů vyprodukovaných v pár desítkách kusů, o které zájem není...Tím rozhodujícím faktorem je prostý poměr nabídky a poptávky. Exkluzivita je něco, co tenhle poměr může ovlivnit, ale taky vůbec nemusí.

Václav Holec
31. srpna • 23:05

Audi S2 ještě není veterán.

Driver
31. srpna • 23:30

Ovšem to nevylučuje nabývat budoucí veterány dříve, než se jimi stanou, už jako Joungtimery, z důvodu originality a stavu nebo dokonce jako nové auta. On totiž veterán v původním stavu je zázrak bez přehánění. Drtivá většina jich je repase a i když jsou to někdy repase z originál dílů, tak nemají tu hodnotu, když na nich je polovina dílů zánovních. Někdy dokonce jsou původní jen papíry a štítek. Zbytek je sběr. Někdo si myslí, že nový lak a nové potahy znamenají výhru. Vy však jistě víte, že kdo koupí nové auto, a jen nechá zrepasovat ve svém důchodu vnitřnosti aku, tak ten má toho nejlepšího veterána a tam je likvidita nejvyšší i když jich bylo vyrobeno mnoho, protože dochovat v originál stavu, se jich po mnoha letech, podaří skutečně naprosté minimum. Každý, kdo si v 15ti nebo 20ti takto koupí i nové auto, bude vědět, jak jej skladovat a v důchodu jím bude disponovat v původním stavu, má důchod veselejší :-D

Sajbr
30. srpna • 20:58

na zivo sem ho videl jen jednou stat :-D ale musim se na neho podivat prave na slovensku ho ma odladene firma Profituning 650Hp 750Nm
https://www.youtube.com/watch...
krasne video ani Ferrari nestacilo B-]
https://www.youtube.com/watch...

pete
30. srpna • 21:51

Zakaznik ma zasa kombika, RS2 cca 550 - 850 hp, podla velkosti turba a plniaceho tlaku. Akurat sa na tom moc neda jazdit plny, potom horia gumy. Doslova.

Sajbr
30. srpna • 22:36

To je zas na tom to nejlepsi kdyz vsecky kola hrabu B-]
otazka je kolik je tam uprav aby to nehrabalo jen parktat

Kebek
30. srpna • 8:37

Tak jsem koukl na youtube a oni S2 ladí na až 1000 HP :-O

Valet
30. srpna • 8:34

Len doplnim, zadna uzavierka sa samocinne vypinala poprekroceni 40kmh.Dnes uz len s usmevom spominam na spotrebu, s extremne lahkou nohou sa mi nikdy nepodarilo dostat pod 11l, inak okolo 15 litrov, akonahle sa vsak motor zacal pozerat do otacok castejsie a uzivat so neskutocny zvuk a tah, zacinali mi cisla na 25 a viac...ale stalo to za to....

Audis
30. srpna • 20:27

Dobové prospekty o Audi 80 / S2 hovoří o automatickém vypnutí uzávěrky při 25 km/h. Týká se všech Audi, které mají u radicky tlačítko na uzavření. Od poloviny devadesátých let přicházejí nové modely, už bez tlačítka, uzávěrku mají resenu jako Eds, které přestává pracovat při 40 km/h.

Václav Holec
30. srpna • 21:02

Předpokládám, že SM měl před pětadvaceti lety k dispozici tovární údaje, prospekty, tištěné materiály, byl to rok 1990, takže už se k nim dalo dostat bez problémů... Jiný zdroj, kde by bylo možné informaci ověřit, jsem bohužel nenašel.

audis
1. září • 22:12

já vám rozumím. SM překlep, věřte mi. (Ty prospekty mám doma, přečteny v té době mnohokrát).

Václav Holec
1. září • 22:23

Takže platí 25 km/h a nikoli 40, jak tvrdil tady náš slovenský kolega? Nebo oba?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
1. září • 23:34

Jestli se do toho můžu vložit tak pokud se jedná o 100% mechanickou uzávěrku tak bych věřil spíše té nižší rychlosti, z důvodu minimalizace rizika přetížení pohonu při jízdě po asfaltu.Jinak u pozdějších koncernových modelů vesměs fungovala elektronická EDS závěrka u FWD do 40 kmh a u čtyřkolek do 80 kmh

Martin Motyčka
30. srpna • 15:41

u takovýhle divočiny z půlky devadeátek se tak nějak očekává, že to při zábavě bude žrát i trávu kolem silnice...

Václav Holec
30. srpna • 10:19

Čerpal jsem ze dobového Světa motorů, kde byla uvedena poloviční hodnota 20 km/h (Minisalon čísla 7 ročníku 1990).

Vana666
30. srpna • 7:25

Drobná korekce - systém Procon-ten neúčinkoval při pouhém riziku srážky jak je v článku nesprávně uvedeno, ale až během nárazu. Byl totiž mechanický a využíval až deformačních změn během čelního nárazu - změna polohy motoru předepnula prostřednictvím ocelových lanek bezpečnostní pásy a odsouvala volant vč.sloupku řízení od řidiče.A druhá věc - je technický nesmysl napsat že "...pětistupňová manuální převodovka Getrag přenášela 309 N.m/1950 min-1....".
Převodovka až na výjímečné případy hodnotu točivého momentu nepřenáší ale naopak ji výrazně mění. Je to ostatně jeden z jejích hlavních úkolů.

Václav Holec
30. srpna • 10:30

Díky za korekturu, opravil jsem. K převodovce: Je to ustálená fráze, která se běžně používá. Vy byste to napsal jak?

Vana666
30. srpna • 14:18

No pokud se jedna o přenášení momentu motoru tak od toho je tam třeba spojka. V převodovce se moment už mění, takže i populárně-odborný text by tenhle fakt asi měl respektovat. Takže třeba bych napsal že motor roztáčí hnací hřídel převodovky momentem x Nm, anebo bych do toho tu převodovku radši vůbec netahal

Václav Holec
30. srpna • 20:13

Newtonmetry, stejně jako počet převodových stupňů a druh skříně jsou jedním ze základních údajů a v textu by být měly. Vaši formulaci bych nikdy nepoužil. Promiňte.

Vana666
30. srpna • 20:45

Pane Holec, já Vám přece svou formulaci nijak nenutím. Klidně použijte jakouliv jinou a třeba mnohem podrobnější, akorát bych doporučil ať je věcně správná. Nesprávné formulace matou čtenáře a také mohou vytvářet určité pochybnosti o odborné zdatnosti autora. V případě správných informací nic takového nehrozí a úroveň článků jen stoupne, což uvítají určitě všichni. Myslím že redakce Autorevue má (nejen) v tomto ohledu našlápnuto velmi dobře.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Václav Holec
30. srpna • 20:56

Kdysi mě čtenáři peskovali za to, že místo "převodovka" používám výraz "transmise". Nebyl to otrocký překlad z angličtiny, psal jsem ho pouze ze stylistických důvodů, aby se mi v textu neopakovala slova (převodovka, převody), nevypadalo to dobře. Vaše kritika mi přijde stejně hnidopišská, nezlobte se. V terminologii existují jisté ustálené fráze, od kterých se nehodlám odchylovat.

Driver
31. srpna • 22:50

Pane Holec, zkoušet používat jiné termíny jako synonyma je chybou, ale používat zažité nesmysly je už vyloženě zcestné. Vymlouvat se na to, že tak činí téměř všichni novináři je už doslova zoufalé. Chybovat může každý, a proč ne, to je lidské, ale CHLAP přizná chybu a rád se nechá poučit. Kolega Vana666 Vám tady dělá korektora grátis a za takového čtenáře bych jako novinář děkoval, a né jím opovrhoval. Jako jeden z mála tady nehejtuje ale vyloženě drtivá většina jeho příspěvků je na VELMI vysoké úrovni. Takže: LED diody, CD disky, VAG, a "transmisi" ze stylistických důvodů vynechme, nic z toho v našem pojetí NEEXISTUJE.
Blik :-))

Václav Holec
31. srpna • 22:58

Já na formulaci, kterou jsem použil, nevidím nic špatného. A ten posměšný tón si příště nechte pro sebe, díky.

Vana666
1. září • 8:09

Pane Holec, myslel jsem, že je téma již uzavřené, ale rád bych se pro jistotu zeptal ještě jednou. Z Vaší formulace "...pětistupňová manuální převodovka Getrag přenášela 309 N.m/1950 min-1...." jednoznačně vyplývá, že hodnoty točivého momentu i počtu otáček na vstupu převodovky se ve stejné výši přenesou i na její výstup.
Opravdu na této formulaci nevidíte nic špatného ? (otázku jednotek u rychlosti otáčení teď ponechávám stranou)

Václav Holec
1. září • 9:02

Reagoval jsem pouze na Drivera. To, co píšete, z této formulace v žádném případě nevyplývá. Hezký den.

Vana666
1. září • 9:56

Pane Holec také přeji hezký den. Mohl byste tedy prosím objasnit mi i ostatním, co konkrétně vyjadřuje formulace "přenos momentu určité velikosti" ? Zůstane velikost momentu po přenosu stejná nebo ne ?
Děkuji

Václav Holec
1. září • 11:48

1) Údaj o maximálním točivém momentu včetně důležitých otáček (bez nich nemá smysl jej uvádět) zveřejnila automobilka a je mou povinností se ho držet. 2) Nezůstane.

Vana666
1. září • 12:32

O.k. pokud tedy chápu správně, přenosem hodnoty momentu myslíte v tomto případě její změnu.
Podle mě je ta ustálená fráze velmi nevhodná a sám bych ji v zájmu technické správnosti nikdy nepoužil, nicméně redaktorem jste Vy. Myslím že tohle téma už můžeme definitivně ukončit

Driver
31. srpna • 23:17

Omlouvám se, nechal jsem se unést. Ovšem nelze tvrdit, že Vaše práce je zcela špatná. Jen má pár, z mého pohledu, chyb. Toť vše.

Vana666
31. srpna • 0:05

Původní význam slova transmise byl sice dost jiný, pokud ale byla cílem čtivost textu, nepovažoval bych to za zásadnější technický omyl, na rozdíl od diskutovaného přenášení hodnoty momentu převodovkou. Možná i tahle fráze je ustálená, netuším ale kde, v odborné terminologii určitě ne. A pokud je běžná někde v laickém bulváru, moc nechápu Vaše rozhodnutí neodchylovat se od ní. Ale samozřejmě je to celkem detail který asi není potřeba dále pitvat

Doporučujeme

Články odjinud