Audi S1 v Paříži nebude, zřejmě nebude vůbec

Mělo se to za hotovou věc. Už od dob prvního představení Audi A1 automobilka naznačovala, že přijde s ostrou verzí S1, u níž bylo jasné, že bude disponovat pohonem předních kol. Ještě před pár týdny jsme počítali s tím, že vůz si odbude svou premiéru 30. září v Paříži. Minulý týden nás ale Audi překvapilo odhalením A1 s motorem 1,4 TFSI 185 koní. Tuhle techniku jsme přece očekávali v S1...

Bylo tak pravděpodobné, že z S1 prostě sešlo a nejnovější informace přímo za automobilky tento předpoklad potvrzují. Zdá se, že „Vorsprung durch Marketing” nakonec prohrál se zdravým rozumem a automobilka S1 odpískala. Proč? Jak jsme od začátku upozorňovali, šlo by o první a jediné Audi s „S” v názvu, které nemá pohon všech kol Quattro. Automobilka tedy nechtěla rozmělňovat prestiž „eskového” označení a vrcholné A1 bude říkat prostě jen A1. A vzhledem k tomu, že její platforma dosud s pohonem všech kol nepočítá (známe ji i ze Škody Fabia) je dosti nepravděpodobné, že bychom se malé S1 vůbec kdy dočkali.

Nicméně, když se to vezme kolem a kolem, není to jedno? V Paříži očekávaná nejsilnější A1 bude to samé v bledě modré, jen zkrátka nebude „S”...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
S do názvu Audi A1 zřejmě i nadále dostanete jen s paketem S-line
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků