Audi S1 v Paříži nebude, zřejmě nebude vůbec

Mělo se to za hotovou věc. Už od dob prvního představení Audi A1 automobilka naznačovala, že přijde s ostrou verzí S1, u níž bylo jasné, že bude disponovat pohonem předních kol. Ještě před pár týdny jsme počítali s tím, že vůz si odbude svou premiéru 30. září v Paříži. Minulý týden nás ale Audi překvapilo odhalením A1 s motorem 1,4 TFSI 185 koní. Tuhle techniku jsme přece očekávali v S1...

Bylo tak pravděpodobné, že z S1 prostě sešlo a nejnovější informace přímo za automobilky tento předpoklad potvrzují. Zdá se, že „Vorsprung durch Marketing” nakonec prohrál se zdravým rozumem a automobilka S1 odpískala. Proč? Jak jsme od začátku upozorňovali, šlo by o první a jediné Audi s „S” v názvu, které nemá pohon všech kol Quattro. Automobilka tedy nechtěla rozmělňovat prestiž „eskového” označení a vrcholné A1 bude říkat prostě jen A1. A vzhledem k tomu, že její platforma dosud s pohonem všech kol nepočítá (známe ji i ze Škody Fabia) je dosti nepravděpodobné, že bychom se malé S1 vůbec kdy dočkali.

Nicméně, když se to vezme kolem a kolem, není to jedno? V Paříži očekávaná nejsilnější A1 bude to samé v bledě modré, jen zkrátka nebude „S”...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
S do názvu Audi A1 zřejmě i nadále dostanete jen s paketem S-line
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků