Audi S1 v Paříži nebude, zřejmě nebude vůbec

Mělo se to za hotovou věc. Už od dob prvního představení Audi A1 automobilka naznačovala, že přijde s ostrou verzí S1, u níž bylo jasné, že bude disponovat pohonem předních kol. Ještě před pár týdny jsme počítali s tím, že vůz si odbude svou premiéru 30. září v Paříži. Minulý týden nás ale Audi překvapilo odhalením A1 s motorem 1,4 TFSI 185 koní. Tuhle techniku jsme přece očekávali v S1...

Bylo tak pravděpodobné, že z S1 prostě sešlo a nejnovější informace přímo za automobilky tento předpoklad potvrzují. Zdá se, že „Vorsprung durch Marketing” nakonec prohrál se zdravým rozumem a automobilka S1 odpískala. Proč? Jak jsme od začátku upozorňovali, šlo by o první a jediné Audi s „S” v názvu, které nemá pohon všech kol Quattro. Automobilka tedy nechtěla rozmělňovat prestiž „eskového” označení a vrcholné A1 bude říkat prostě jen A1. A vzhledem k tomu, že její platforma dosud s pohonem všech kol nepočítá (známe ji i ze Škody Fabia) je dosti nepravděpodobné, že bychom se malé S1 vůbec kdy dočkali.

Nicméně, když se to vezme kolem a kolem, není to jedno? V Paříži očekávaná nejsilnější A1 bude to samé v bledě modré, jen zkrátka nebude „S”...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
S do názvu Audi A1 zřejmě i nadále dostanete jen s paketem S-line
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků