Audi S1 prý nakonec bude, s Quattrem

Bylo, nebylo, bude, nebude. Takto zní začátek pohádky o Audi S1, která se píše již pěkných pár měsíců. Podle původních záměrů měla být S1 představena na pařížském autosalonu a prý ještě v době naší prezentace posledních špionážních fotografií Audi bylo rozhodnuto S1 v Paříži představit.

Právě v reakci na obecně zavládnuvší zklámání, že vznikne první „S” bez Quattra ale Audi na poslední chvíli otočilo a o pár týdnů později bez velké pompy představilo A1 1,4 TFSI S-line s výkonem 185 koní. Není pochyb o tom, že tohle měla být S1, i sama automobilka výše zmíněný příběh potvrdila.

Otázkou tedy bylo, zda S1 vůbec ještě má šanci vzniknout. Měli jsme za to, že nikoli, neboť platforma vozu PQ25 (sdílí ji třeba i VW Polo nebo Škoda Fabia) zástavbu pohonu všech kol zatím neumožňuje a nezdálo se být pravděpodobné, že by v této třídě vozu mělo smysl na podobném řešení pracovat.

Jenže člověk míní a život mění. Podle poslední informací se vývoj platformy PQ25 odebere právě tímto směrem. Zdroje v automobilce tvrdí, že koncernu VW stačí najít tři modely pro využití pohonu všech kol a vývoj bude rentabilní. A právě tyto tři modely prý automobilka našla - vedle Audi S1 to má být i VW Polo R a CrossPolo.

Nejsme si ale jisti, zda lze těmto informacím věřit, neboť Volkswagen si s pohonem všech kol nedělá hlavu u vyšších R (Scirocco) ani Cross (Golf) modelů. Proč by tedy zrovna u Pola měl jít touto cestou? Audi S1 by zřejmě nebylo takovým hitem, aby mělo smysl hledat takto krokolomné cesty, jak jej vyrobit.

Berme tedy výše zmíněné s nadhledem a u našeho pohádkového začátku raději zvolme pro tuto chvíli jako určující onu poslední formulku - nebude...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zatím je pravděpodobnější, že na konci příběhu o Audi S1 zůstane tento model - A1 1,4 TFSI 185k.
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků