Audi S1 prý nakonec bude, s Quattrem

Bylo, nebylo, bude, nebude. Takto zní začátek pohádky o Audi S1, která se píše již pěkných pár měsíců. Podle původních záměrů měla být S1 představena na pařížském autosalonu a prý ještě v době naší prezentace posledních špionážních fotografií Audi bylo rozhodnuto S1 v Paříži představit.

Právě v reakci na obecně zavládnuvší zklámání, že vznikne první „S” bez Quattra ale Audi na poslední chvíli otočilo a o pár týdnů později bez velké pompy představilo A1 1,4 TFSI S-line s výkonem 185 koní. Není pochyb o tom, že tohle měla být S1, i sama automobilka výše zmíněný příběh potvrdila.

Otázkou tedy bylo, zda S1 vůbec ještě má šanci vzniknout. Měli jsme za to, že nikoli, neboť platforma vozu PQ25 (sdílí ji třeba i VW Polo nebo Škoda Fabia) zástavbu pohonu všech kol zatím neumožňuje a nezdálo se být pravděpodobné, že by v této třídě vozu mělo smysl na podobném řešení pracovat.

Jenže člověk míní a život mění. Podle poslední informací se vývoj platformy PQ25 odebere právě tímto směrem. Zdroje v automobilce tvrdí, že koncernu VW stačí najít tři modely pro využití pohonu všech kol a vývoj bude rentabilní. A právě tyto tři modely prý automobilka našla - vedle Audi S1 to má být i VW Polo R a CrossPolo.

Nejsme si ale jisti, zda lze těmto informacím věřit, neboť Volkswagen si s pohonem všech kol nedělá hlavu u vyšších R (Scirocco) ani Cross (Golf) modelů. Proč by tedy zrovna u Pola měl jít touto cestou? Audi S1 by zřejmě nebylo takovým hitem, aby mělo smysl hledat takto krokolomné cesty, jak jej vyrobit.

Berme tedy výše zmíněné s nadhledem a u našeho pohádkového začátku raději zvolme pro tuto chvíli jako určující onu poslední formulku - nebude...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zatím je pravděpodobnější, že na konci příběhu o Audi S1 zůstane tento model - A1 1,4 TFSI 185k.
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků