Audi S1: Fabia RS čtyř kruhů již v Paříži (spy photos)

Audi tak trochu mezi řečí oficiálně potvrdilo, že ostrou verzí svého mini A1 s tradičním S ve jméně představí již na autosalonu v Paříži. Model je totiž uveden v seznamu pařížských světových premiér ingolstadtské automobilky, bohužel bez jakékoli další informace.

O vrcholících přípravách S1 nicméně svědčí i poslední špionážní snímky, které prototyp vozu zachytily (kde také jinde...) poblíž Severní smyčky Nürburgringu. Pokud si říkáte, že to je „obyčejnáA1 v S-line paketu, jste na omylu, konfekční kabát skrývá novou techniku. Očití svědci zmiňují, že přistižený vůz byl znatelně rychlejší než dosud nejostřejší verze A1 a pohlédněte třeba na koncovky výfuků. Takové na žádné současné A1 nenajdete, jakkoli odlišnost je to vskutku minimální. Produkční S1 bude ale pochopitelně odlišovat více vizuálních změn. Očekáváme především výrazněji tvarované nárazníky a větší otvory pro přívod vzduchu.

A jaká že technika S1 čeká? Nic přelomového, Audi již dávno vyloučilo quattro verzi A1 a S1 se tak stane prvním „eSkovým” Audi bez pohonu všech kol. Pod kapotou tedy najdeme totéž, co dnes zdobí českou Škodu Fabii RS nebo VW Volo GTI - dvakrát přeplňovaný motor 1,4 TSI s dvouspojkovým automatem DSG v závěsu. Aby se ale neříkalo, že S1 je jen předražená Fabia RS, má motor dostat o nějakého toho koníka navíc, aby byl alespoň trochu „svůj”.

Oficiální informace nás stihnou co nevidět, jistě se ještě před Paříží dočkáme dalších detailů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Nemusí se to zdát, ale přistiženým vozem je nová S1. Auto je prý „v-e-l-m-i rychlé”
...

 

Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 140 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků