Audi S1: Fabia RS čtyř kruhů již v Paříži (spy photos)

Audi tak trochu mezi řečí oficiálně potvrdilo, že ostrou verzí svého mini A1 s tradičním S ve jméně představí již na autosalonu v Paříži. Model je totiž uveden v seznamu pařížských světových premiér ingolstadtské automobilky, bohužel bez jakékoli další informace.

O vrcholících přípravách S1 nicméně svědčí i poslední špionážní snímky, které prototyp vozu zachytily (kde také jinde...) poblíž Severní smyčky Nürburgringu. Pokud si říkáte, že to je „obyčejnáA1 v S-line paketu, jste na omylu, konfekční kabát skrývá novou techniku. Očití svědci zmiňují, že přistižený vůz byl znatelně rychlejší než dosud nejostřejší verze A1 a pohlédněte třeba na koncovky výfuků. Takové na žádné současné A1 nenajdete, jakkoli odlišnost je to vskutku minimální. Produkční S1 bude ale pochopitelně odlišovat více vizuálních změn. Očekáváme především výrazněji tvarované nárazníky a větší otvory pro přívod vzduchu.

A jaká že technika S1 čeká? Nic přelomového, Audi již dávno vyloučilo quattro verzi A1 a S1 se tak stane prvním „eSkovým” Audi bez pohonu všech kol. Pod kapotou tedy najdeme totéž, co dnes zdobí českou Škodu Fabii RS nebo VW Volo GTI - dvakrát přeplňovaný motor 1,4 TSI s dvouspojkovým automatem DSG v závěsu. Aby se ale neříkalo, že S1 je jen předražená Fabia RS, má motor dostat o nějakého toho koníka navíc, aby byl alespoň trochu „svůj”.

Oficiální informace nás stihnou co nevidět, jistě se ještě před Paříží dočkáme dalších detailů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Nemusí se to zdát, ale přistiženým vozem je nová S1. Auto je prý „v-e-l-m-i rychlé”
...

 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků