Změna je život a staré věci musí uvolnit místo těm novým, to je zkrátka pokrok. Nebo je to v tomto případě spíše naopak? Verdikt necháme na vás. Ať tak či onak, automobilka Audi nyní vypustila ze svého výrobního dvě vrcholné verze své vlajkové lodi A8: W12 a S8 s motorem V10. Nepočítá se s nimi již pro modelový rok 2010, poslední vozy s těmito motory prý již byly vyrobeny. Vypuštění jedinečného dvanáctiválce je jistě smutnou zprávou pro milovníky bizarních konstrukcí. Pro obdivovatele desetiválce odvozeného z motoru Lamborghini je stažení typu S8 smutné, ale útěchou jim zůstává, že se podobná jednotka i nadále bude objevovat ve vozech S6 a R8 V10.
Luxusní cestovní vozy s velkými motory se vyrábí i mezi exkluzivními značkami v minimálních počtech a vzhledem k náročnosti produkce i vývoje jsou v podstatě jen prestižní otázkou a ukázkou „možností“. Vypuštění zmíněných motorů z nabídky pro model A8 vrhá značku Audi v porovnání s výrobky BMW či Mercedes-Benz do citelné nevýhody, vzpomeňme automobily S63 AMG nebo BMW 760i, o nichž jsme psali na tomto, resp. tomto místě. Z marketingového pohledu však půjde o pragmatické opatření, které zřejmě připravuje prostor pro nástup Panamery od příbuzné společnosti Porsche, jíž jsme vám podrobně představili na tomto místě.
Vedle toho Audi dává vale i dalšímu ze svých špičkových motorů, 3,2 FSI. Jeden z mála vidlicových šestiválcových agregátů, který byl s to konkurovat i nejlepším řadovým motorům BMW, se minimálně na americkém trhu od příštího roku neobjeví již v žádném modelu. Zda tato nemoc postihne i Evropu a místo atmosférického V6 se skutečně nízkou spotřebou se dočkáme přeplňovahého čtyřválce, úsporného jen na papíře (jak už to v dnešní době bývá...) zatím nevíme.
Audi A8 W12 / BMW 760 / Mercedes - Benz S63 AMG