Audi RS6 Sportec RS700: decentní sedan s obří sílou

Ačkoliv jméno švýcarské ladičské společnosti Sportec se obvykle pojí se sportovními vozy Porsche, letos pánové při příležitosti ženevského autosalonu sáhli po obvyklém zástupci vyšší střední třídy se čtyřmi kruhy na přídi avšak i s dobře známým označením RS6. Pod názvem Sportec RS700 se skrývá decentně laděný sedan, který se již z výroby může pochlubit hojným počtem koní pod kapotou.

Domníváte-li se, že číslo 700 značí počet koní pod kapotou po úpravě, pak uvažujete zcela správně. Díky technickým a elektronickým úpravám přeplňovaného desetiválce se jeho výkon vyšplhal ze 426 kW/580 až na 515 kW/700 koní a hůře na tom není ani maximální točivý moment, jenž nyní atakuje hranici 800 Nm. Takto posílené RS6 stačí na sprint z nuly na 100 km/h pouhé čtyři vteřiny, zatímco 190 km/h dosáhne již za 12 vteřin. To pravé ale nastane až po dodatečném odinstalování omezovače rychlosti, kdy tato audina bude schopna uhánět rychlostí až 308 km/h.
Sportec k tomu všemu nabízí ještě kit podvozku, jenž tento vůz posune o 30 mm blíže k zemi, k dispozici je přitom i další rada převážně stylingových doplňků. Jak jsme již zmínili v úvodu, tento kousek samozřejmě nechybí v hale věnované výtvorům světových ladičských společností v ženevském Palexpu.
Klepněte pro větší obrázek 
Audi RS6 Sportec
 
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků