Audi RS6 má na kahánku, ve výrobě skončí na podzim

Je to teprve několik dní, co jsme vás na tomto místě informovali o tom, že byla zastavena produkce sportovního sedanu (resp. kombi) BMW M5, a již musíme poznamenat, že do výslužby odchází jeho přímý konkurent. Dozvěděli jsme se totiž, že letos na podzim osiří linky, na nichž se zatím vyrábějí vozy Audi RS6.

Svého nástupce jistě dostanou, nicméně letos to jistě nebude a příští rok nejspíše též ne. Nová generace Audi A6 se má totiž představit někdy na počátku příštího roku, možná již v březnu v Ženevě, a verze RS obvkyle přicházejí i s několikaletým časovým odstupem.

Pod kapotou stávajícího typu se skrývá desetiválcový pětilitr s dvojicí turbodmychadel a výkonem 579 koní (426 kW) a točivým momentem 650 Nm. Nač se však můžeme těšit v nové generaci? Stejně jako v případě BMW M5, i u Audi zřejmě sáhnou ke snížení počtu válců na osm a k redukci zdvihového objemu. U BMW zřejmě nastoupí již vyráběný přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4 l a výkonem někde mezi 500 a 600 koňmi, co se objeví v přídi nové Audi RS6, to je však zatím ve hvězdách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi RS6 kombi i sedan
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků