Audi RS6 Avant: proklatě rychlý kombík přijíždí

39 komentářů

pečlivý čtenář
12. června • 13:13

RS6 Avant je automobil pro sortu lidí, kteří se nepotřebují vytahovat neustále, ale jenom někdy a rádi překvapují a šokují. A mají na to samozřejmě.Co je větší šok pro majitele nějaké motorky či "závodáčku" typu subi Impreza, M3/M5 či dokonce koktávka RS? Prohrát dalniční výzvu s 911 nebo s Audi šestkové řady?Na dálnici vždycky RS6 papkaly při dosahované rychlosti 200km/h kolem 12 litrů, což zajišťuje dojezd cca 600 km na nádrž. To je myslím dostačující vzhledem k faktu, že jakákoliv konkurence při téhle rychlosti žere stejně. A nikdo mi snad nechce tvrdit, že by v RS6 rád dodržoval dálničních 130km/h, kdy ostatní auta mají spotřebu 2/3. To by bylo týrání.
A do města se 5ti metrová limuzína nehodí.A quattro není jen tak nějaké 4WD, quattro od Audi zajišťuje, že průměrný řidič bude rychlejší na okruhu než nadprůměrný řidič se okruhovou specialitkou typu právě Sub. Impreza atd které vyžadují kvantum zkušeností, respektive výborného řidiče.A tohle vše RS6 nabídne při zachování nejvyššího možného komfortu, pohodlí a bezpečnosti v dané třídě. O reprezentativnosi ani nemluvě.Je to něco jako levný bugatti veyron. U něj přece také nikdo nezpochybňuje právo na existenci a s ohledem na cenu se prodává dobře.

pečlivý čtenář
12. června • 18:28

Odpovídám si tatko, a myslím to pro všechny výše píšící přispěvatele:1) V dostředivých, setrvačných a dalších sílách působí hmotnost lineárně. Pokud hmotnost lineárně kompenzujete výkonem, nic se neděje. Stejné to je v chování v zatáčkách.
Pokud však někdo srovnává o půl tuny lehčí vůz, který má téměř identické rozměry podvozku a zejména pneumatik, pak je jasné, že o půl tuny lehčí vůz bude mít jasnou výhodu. Ovšem takové charakteristiky může RS6 mít taky, buď přímo z výroby nebo tuningem. Ovšem, výrazně tím klesají pozitivní prvky popsané v mém prvním příspěvku.2) Nemůžete prostě tvrdit že okruh je jako okruh. Na okruhu v Sosnové rozdrtíte F1 snad i pomocí koktávky RS, na masarykově okruhu už asi těžko a na oficiálních F1 okruzích už je to rozdíl několika tříd. Audi RS6 potřebuje vysoké rychlosti, aby se do hry zapojila také areodynamika. Kvůli svému primárnímu určení nemá RS6 dostatečný přítlak v nízkých rychlostech(do 100 km/h). A aktivní pneumatické pérování taky nezachrání všechno.3) Je rozdíl mezi průměrnou a dosahovanou rychlostí 200km/h. Veřte mi, že při průměrné rychlosti 200km/h má každý vůz spotřebu kolem 20l/100km. Při průměrné 200km/h se totiž bavíme o dosahované přes 250km/h. Zkuste si ovšem na dálnici dosahovat 200km/h a zjistíte, že vaše průměrná sotva překročila 150km/h. Nejedete tam přece sami.Prostě RS6 je konkurence M5 a nehraje si na konkurenci supersportu. Rozhodně se jedná o nejrychlejší kombík světa a i když to někomu přijde bizzardní, je to prostě zajímavá kombinace rychlosti a pohodlí.

jogurt
15. června • 21:10

..a prostoru a trakce a stability při zhoršených povětrnostních podmínkách.

Radek Ondrášík
12. června • 13:37

Nesouhlasím s tim, ale budiž.

tomaskrtek
12. června • 13:47

Pane Ondrášík, pokud tvrdíte že 350Z při váze přes 1600kg je ´´lehký sporťák´´ a najednou je ´´hrozná´´ či ´´ohromná váha´´ 2000kg u RS6, jsou Vaše názory naprosto mimo.

Radek Ondrášík
12. června • 13:52

1600 a 2100 kg je sakra rozdíl. Nebo vám snad připadá 500 kg v rozdílu váhy jako nic? Ale zřejmě to máte zajedno 1600 jako 2100...Navíc kde píšu o tom, ze 1600 kg u Z350 je "lehký sporťák".

Jiří Duchoň
12. června • 14:29

Dobrý den, o tom "lehkém sporťáku jsem to psal já... A skutečně, pokud mluvíme o půl tuně, resp. o třetinu vyšší hmotnosti, je to obrovský rozdíl, nejen pro dynamiku, ale pro jízdní vlastnosti a všechno ostatní. Závěsy, silnetbloky, brzdy, pneumatiky, i spotřeba... Výkon je krásný, ale vysoká hmotnost, která vás při sebelepším vyladění podvozku a použití těch nejlepších kol tlačí ze zatáčky, je k ničemu a bez potíží vám "napráská" auto s o 60% nižším výkonem, ale i tižší hmotností. "Pár" aut už jsem vyzkoušel, samozřejmě i na okruzích, a můžu prohlásit, že svezení "bitevní pevností" s hmotností přes 2 tuny nepřináší ani při sebevyšším výkonu bůhvíjaké zážitky.

petaz
12. června • 14:27

Dnes vyjímečně souhlasím s panem Ondrášíkem. Rok jsem každý den jezdil v RS6 Plus (353kW/480k), jako dálniční střela bezva ale na blbnutí ani náhodou i když spousta lidí si z ní "sedla na zadek" . . . v zatáčkách žádné quatro nepomohlo, jednoznačně ty kila byla znát. Ve finále to nebylo auto ani pro sportovní užití ani praktické rodinné auto, na dálnici při průměrné rychlosti 200km/h spotřeba 20 litrů, při rychlosti mezi 250 – 280 spotřeba 30 litrů . . . mimochodem 0 na 100 dělala za 4,6s tak jako nová RS6 a to měla o 200kg a 100 koní méně.
Ale rád na ní vzpomínám . . .

tomaskrtek
12. června • 14:22

2100? snad 2025! A moje Zetko mělo dle TP 1620. S manuálem. Takže 400 a ne 500. Navíc má RS6 +4 válce, 2 turba, 3 místa k sezení, kufr jako kráva a náhon na 4. Názor Vašeho kolegy Duchoně že je Z lehký sporťák jste vehementně hájil, či ne? Nějak rychle si ta měřítka upravujete.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
12. června • 14:38

Omlouvám se, 400 kilo je už vlastně nic. Prostě si uvědomte, že je jedno jaký to má výkon, prostě tu váhu nedoženete ani kdyby to mělo 5000 koní. Což ostatně ukazuje i Veyron, kterému ujedou výrazně slabší vozy, ovšme ty často váží o 500-600 kilo méně. Ale vidím, že pro vás je měřítko výkon a váha jde stranou, ta je vlastně asi nepodstatná.Já jeho názor nijak neobhajoval, takže mi nevsunujte něco, co jsem nedělal. Jediné co jsem obhajoval bylo označení u Zetka jako "porsche pro chudé".

KOS
12. června • 13:17

Není co dodat, vystihnul jsi to přesně!

Paegas
12. června • 7:57

v čem je to např. lepší než M5 touring. Ten má přeci 0-100 za 4.8 a na trhu už je pěkně dlouho.. Čekal jsem něco víc, něco bez konkurenčního :-|

KOS
12. června • 8:40

Myslím, že jednoznačným plusem bude systém quattro v kombinaci s tak brutálním výkonem. Navíc ať si každý povídá co chce, ale interiér AUDI je v daném segmentu to nej...!

Radek Ondrášík
12. června • 9:20

Nej v čem? Design? Ten je přece subjektivní.A quattro je dobré k čemu, když jízdně to auto nikam neposunuje. Na sprintu pomalejší, než RWD Caddy CTS-V s nižším výkonem, na okruhu je to pomalé díky hrozné váze a ztrátě 4WD a takto můžeme pokračovat dál. Je to prostě střela na dálnice, kde prozněnu bude chybět nádrž, takže majitel bude stát co 200 km na pumpě.

MLASKAC
12. června • 23:16

nelze psat k cemu je dobre quatro ale k cemu je dobre u RS6. Quatro je vyborne audinove rizeni s ESP je pro zenskou mnohem lepsi nez nejake subaru/toyota/jeep s fixnim 4x4 (overeno). ja bych to prirovnal k reklame na mercedes to auto je pro chlapy co jsou zaroven otci, proste rychlej kombik. me taky obcas prijde ze je 200k malo a chapu ze prumernej cech tak jako ja asi dost dobre nechape ze je nekdo ochoten vyhodit v takovem aute za cestu brno-praha-brno 150ecek nezapominejme ze spousta lidi jako ja trpi paraniou ;-) takze jezdi dle predpisu ale vedi ze tam je "drobna" rezerva kdyby nahodou. znam dost serioznich panu bez sportovnich ambici (napr klenotniku] kterej by RR obyc slusel vicez SPORT HSE z 2nasobnou spotrebou a stejne ho maji.

Soap
12. června • 19:39

quattro se velice hodi, us vydim jak s BMW, ktere ma motor vpredu a nahon na zadek se jede na hory

KOS
12. června • 9:40

Design - samozřejmě, každého zaujme něco jiného. Měl jsem možnost sednout do M5 a při pohledu na interiér audi mi jednoznačně vychází audi jako favorit (uspořádání, materíly, promyšlenost).Ke quattro? Myslím, že nikdo z kupců jistě auto nebude využívat na limitu. Spíše jak jste napsal, bude si auto pořizovat jako dálniční střelu k polykání KM. Ale dost lidí jistě ocení quattro při ne-ideálních podmínkách. Navíc přenos takového výkonu v kombinaci s qattrem a ne pouze el. omezením je myslím zajímavé...Ale uznávám, co člověk, to názor... K zamyšlení spíše zůstává hmotnost vozu...:-/

Mirek
12. června • 10:51

KOS: "Měl jsem možnost sednout do M5 a při pohledu na interiér audi mi jednoznačně vychází audi jako favorit (uspořádání, materíly, promyšlenost)."No nevím jak vám, ale mně přijde porovnávat audi s favoritem jako shýralost ... :-DM.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Icer
12. června • 12:21

Pri rozhodování mezi Audi a Bmw jednoznačně vzhrálo Audi vzhledem k designu a kvalitě interiéru.
Jinak bych volil asi BMW.

Radek Ondrášík
12. června • 13:05

A tu kvalitu soudíte dle čeho? Nikdo mi ještě tu kvalitu nedokázal vysvětlit v čem je u někoho lepší a horší.

Icer
12. června • 13:27

Apropo, Vy jako redaktor AutoRevue nevíte jak posoudit kvalitu interiéru? Vám asi připadne interiér Škody Fabia a Audi stejně kvalitní když nevidíte rozdíly. Tak si zkuste otevřít přihrádku spolujezdce u těchto dvou vozů a uvidíte ten rozdíl.

Radek Ondrášík
12. června • 13:42

Asi neumím a nikdy jsem to nedělal. A když si tak čtu co si lidé pod pojmem "kvalita" interiéru představují, tak vidím, že v drtivé většině případů označují "kvalitou" něco úplně jiného. To, jak interiér vypadá není o kvalitě, to jak je který interiér ergonomický opět není o kvalitě. Kvalita je pro mne to, že vše pasuje jak má. Všude stejné mezery, nikde nic nepřečnívá apod. Dalším bodem kvality jsou materiály, ovšem zde kvalitu neposoudí bez chemického rozboru nikdo. Nebo mám zabořit prst do palubky a kde ji promáčknu více, tak ten interiér je kvalitnější?Jednoduše řečeno každý se onou kvalitou ohání, ale nikdo ji reálně neumí popsat. Pokud někdo ano, pak sem s tím, rád konečně zjistím, co to ta kvalite je, ale i od vác jsem se dozvěděl - nic. Prázdné věty apod.A v neposlední řadě, jako redaktor AR tu nejsem od toho, abych posuzoval kvalitu materiálů. Mohu zhodnotit max. ergonomii z mého pohledu, příjemnost, případně mohu upozornit na nějaké chyby, ať výrobní, nebo z pohledu logiky (např. tvrdý plast v místě opírání kolena apod.) ale nejsem člověk, který se zabývá materiály, abych dokázal posoudit co je a není kvalitnější.Já osobně mám za to, že lidi prostě za pojem "kvalita" schovávají věci, které pod tento výraz absolutně nepatří. Měkký plast napuštěný kopou ftalátů z mého pohledu není tak dobrý jako tvrdý plast z materiálu, ze kterého se neuvolňují tolik toxické látky. A přeberte si to jak chcete.

Icer
12. června • 13:59

V předchozím příspěvku jsem popsal, co pro mne představuje slovo kvalita vytažená k interiéru. To co se tu snažíte vnutit je kvalita materiálu, která se dá popsat chemickými či fyzikálními vztahy. Slovo kvalita má však daleko širší význam. Čísla tvrdosti, či odolnosti materiálů těžko laikovy řeknou jak je daný materiál či palubní deska kvalitní. Ho zajímají subjektivní pocity, které jsem popsal ve svém předchozím příspěvku. I tak se dá kvalita popsat! Mrkněte se do slovníku co slovo kvalita vyjadřuje.

Radek Ondrášík
12. června • 14:07

Píšete to sám "subjektivní pocity" pokud se pak bavíme o subjektivních pocitech, pak nemůžete druhé osočit z toho, že neví co je to kvalita. Prostě ji pak vnímá jinak. Pak zde může přijít někdo, kdo řekne, že interiér Š100 je kvalitnější, než Rollse a bude mít pravdu, protože to vidí subjektivně.Já osobně velmi nerad honodtím subjektivní věci, protože jsou natolik individuální, že každý to bere jinak. Mi připadají ty interiéry (BMW, Audi) zcela nudné, chladné a odporné z mého pohledu. Ani jeden se mi nelíbí a ani v jednom se necítím dobře. Je proto nekvalitní?

Icer
12. června • 14:15

Cituji: Kvalitou myslím pocit z materiálu na dotek a na pohled, díly do sebe zapadají (žádné vůle), nevržou, jsou pevné, odolné proti otěru či poškození.Samozřejmě pokud věci nebudeme empiricky měřit, tak se mohou výsledky u každého člověka lišit.
Lidé ale většinou kvalitu využívají v subjetivním slova smyslu. Např. Sony má kvalitnější výrobky než Sanio atd. Jak na to přišli - výrobek se méně kazí, materiál je časově stálejší (barva, povrch), příjemnější na dotek, díly do sebe lépe zapadají, jsou odolnější proti poškození. To jsou vše vlastnosti, které lidé běžně pod pojem kvalita zahrnují.

Radek Ondrášík
12. června • 14:19

Já souhlasím, že takto to lidé běžně označují, pochopím taky, pokud někdo prohlásí, že je to kvalitnějí v nějakém srovnání výrazně odlišných cenových tříd, věku apod. Pokud ovšem někdo prohlásí, že interiér Audi je mnohem kvalitnější, než interiér BMW, tak je to pro mne výkřik do tmy.

Icer
12. června • 13:20

Kvalitou myslím pocit z materiálu na dotek a na pohled, díly do sebe zapadají (žádné vůle), nevržou, jsou pevné, odolné proti otěru či poškození.
Je jasné, že rozdíl BMW a Audi je v kvalitě minimální. Mně šlo spíše celkově o design, který je pro mne u Audi o několik kroků napřed. Samozřejmě záleží na vkusu.

KOS
12. června • 13:13

No, ono to bude asi o tom, když se člověk na nějaké výstavě podívá například na zmiňovanou kategorii vozidel a tak nějak začne srovnávat....Doporučuji se podívat na nějaký ten díl TopGearu a zaposlouchat se do toho, jak popisuje Jeremy Clarkson zopracování, umístění ovladačů apod... Ale budu se opakovat, je demokracie, pokud někdo napíše BMW je lepší/Audi je lepší, nebudu mu to vymlouvat ani jej o tom přesvědčovat... Každý si koupí to, co se mu líbí a bude jej uspokojovat...

KOS
12. června • 10:52

Co člověk to názor, jak jsem již psal...;-)

Radek Ondrášík
12. června • 9:43

Jenže co je to za dálniční střelu, když budu stát co hodinu na pumpě? Ve finále, když pojedu s 3,0TDI budu tam i rychleji, jelikož nebudu co hodinu stát deset minut na pumpě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
KOS
12. června • 9:52

Myslím že vím, kam chcete své názory posunout, ale každý Vás jistě ujistí v tom, že 3.0 TDi Vám nikdy nepskytne takový pocit ze zrychlení, jako zmiňovaný motor u RS6... Je to o tom, kdo čemu dá přednost. Nemyslím si že, by AUDI nemělo zpětnou vazbu z trhu, aby pustilo do světa jen tak "něco"... Nějakou dobu jsem žil v německu a vím co tamní sorta přesně chce. Vozy které přesně korespondují s RS6. Kombi nejlépe s "leteckým" motorem, pro dálniční "cestování"...Jistě budou skupiny lidí, co budou uznávat že RS6 má nay trhu své místo a pak bude jistě sorta, co bude tyto vozy odsuzovat... Navíc nikdo z nás dotyčným vozidlo financovat nebude, spíše při spatření vozu budeme jen "tupě" koukat a prohodíme: "co to kolem nás proboha prolétlo za stěhováka":-D

Radek Ondrášík
12. června • 9:59

Já proti tomu autu v podstatě nic nemám. Pouze nechápu účel některých vozů, které se snaží být vší a ve finále nejsou ničím.

KOS
12. června • 10:16

Ale prodávají se a o to vlastně jde...! Pro někoho bude Porsche, Ferrari taktéž nepochopitelné, stejně jako 1,2 HTP... Ale pokud jsou lidé, co jsou ochotni zaplatit, proč ne...;-)

Radek Ondrášík
12. června • 10:29

Já vím, že oprávnění určují prodeje a ty tam prostě jsou. Jenom nechápu co vede kupce si to kopuit. Na dlouhé cesty je to otravné z důvodu malého dojezdu, na okruhu je to nepříjemné z důvodu ohromné váhy, ve finále to není ani krutě rychlé mimo dálnice, prostoru tam taky hodně není. Ale proč si to nekoupit, ne vše musí mít racionální důvod, ale já osobně, což není směrodatné, preferují více jednoznačné určení. Prostě na cesty si koupím něco třeba rychlého, ale komfortního a s rozumným dojezdem a na blbnutí si nebudu kupovat dvě tuny železa.

MLASKAC
12. června • 23:18

pancerovani + 900kg a razem je to auto na urovni 530d nebo 230kompresor od MB

jogurt
12. června • 16:14

Vycházíte z mylného předpokladu, že každý majitel s tím nutně bude nepřetržitě jezdit "cihlu". Když si odmydlímě, že je to již z principu pitomost, dojde soudný člověk k názoru, že pokud bude s takovým vozem jezdit tak, jak odpovídá člověku s rozumem a duševní zralostí, nabídne mu RS6 avant příjemné zážitkové zrychlení kdykoliv to potřebuje, komforní jízdu s neskutečnou výkonovou rezervou v běžném provozu a protože 99,9% řidičů těchto vozů si je nebude plést s okruhovým speciálem, určeným pro závod na 300km nebo 2 hodiny do příští repase, nehrozí jim ani to, že by každých 200km byli u pumpy.

MLASKAC
12. června • 23:19

tak dojezd sice bude tragickej i tak ale myslim ze za 11-14 se s tim da jet v pohode pri bezne rychlosti cestovni (130)

KOS
12. června • 10:51

Souhlasím, ale jak jsem popisoval... Například v Německu (a jistě nejen tam) bude toto vozidlo mít odbyt...:-DKaždý si koupí to co uzná za vhodné a to co je schopen ufinancovat...;-)

Jenyk
12. června • 15:35

A věříte, že já o odbytu i v Německu pochybuji? Přebytek výkonu a zkrácení dojezdu jsou už v takové míře, že to bude zákazníkům vadit. Kdo o takový výkon navíc stojí, nestojí IMHO už o kombi s pekelnou nadváhou, ale koupí si Porsche. No uvidíme.

Doporučujeme

Články odjinud