Audi RS6 APS: je libo kombík s 700 koňmi?

Sériové Audi RS6 se díky svému dvojnásobně přeplňovanému desetiválci může pochlubit působivým výkonem 572 koní (419 kW), ale ani to nemusí každému stačit. Společnost APS, spolupracující se švýcarskou ladičskou firmou Sportec, proto připravila dvojici paketů pro sériové modely Audi RS6 v karosářských verzích sedan i kombi.

První stupeň si vystačí s přepracovanou řídicí jednotkou, jež posune výkonovou špičku na 650 koní (476 kW) při 6 300 ot./min. a točivý moment poskočí na 740 Nm v rozmezí od 2 500 do 4 000 ot./min. Takto upravený vůz prý zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,4 s a po odstranění omezovače rychlosti se rozjede na 305 km/h.

Stupeň druhý kromě upravených map přináší též modifikované sání, vstřikování či výfuk a výsledkem je rovných 700 koní (512 kW) při 6 200 ot./min. a točivý moment až 800 Nm od 3 000 do 6 200 ot./min., vůz pak zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s a dosáhne stejné rychlosti jako výše zmíněná varianta.

Verze číslo jedna se v přepočtu prodává za 3 165 Euro a verze druhá pak za 7 345 Euro (cca 80 a 190 000 Kč). Obě varianty jsou přitom doplněny specifickými litými ráfky a vylepšenými závěsy kol a brzdami. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi RS6 APS
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků