Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Audi RS5 TDI Concept oživuje hned dvě myšlenky, se kterými si Audi pohrává už pár let: na sportovní model poháněný vznětovým motorem a „elektrické turbo“. 

Zatímco standardní Audi RS5 má pod kapotou skvělý zážehový osmiválec, koncepční RS5 TDI si musí vystačit se šestiválcovým dieselem 3.0 TDI. Ten má vedle tradičního výfukového turbodmychadla také menší dmychadlo poháněné elektřinou, které zlepšuje reakci na plyn i průběh momentové křivky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I se šestiválcem je koncept rychlejší než produkční verze RS5

Výsledek? Pěkných 750 Nm už v 1250 ot./min., což znamená, že tohle auto kroutí plnou silou prakticky od volnoběhu. Ani za nejvyšší výkon 385 koní se Audi RS5 TDI stydět nemusí. Poháněna jsou pochopitelně všechna čtyři kola, takže koncept nemá problém dosáhnout stokilometrové rychlosti za rovné čtyři sekundy po startu. 

Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Premiéry | Audi

Audi 3.0 TDI: nová generace dává až 272 koní, Euro VI v ceně

Pro srovnání, sériové Audi RS5 je o půl sekundy pomalejší. A zatímco v jeho případě zasáhne elektronický omezovač po dosažení obligátních 250 km/h, dieselový koncept může uhánět levým pruhem německé dálnice až dvěstěosmdesátkou. 

Auto v této podobě do výroby téměř jistě nezamíří, ale se zařazením elektrických dmychadel do výroby se v Ingolstadtu do blízké budoucnosti počítá.

Zdroj: Welt.de

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků