Audi RS5: 500 koní z dílen Senner Tuning

A máme zde další přírůstek do klubu „pětisetkoňáků“. Vůz vychází z Audi RS5, ale připravte si na něj alespoň 130 000 eur.

Pod nový projekt se podepsala renomovaná německá ladičská společnost Senner Tuning. Ta o sobě v poslední době dala vědět třeba pěknou prací na základě modelu Nissan 370Z, přičemž již na začátku podzimu jsme psali o specificky laděném sedanu Audi S5 Sportback. Ale sága pokračuje, tentokrát pro vás máme speciální ladičkou sadu určenou tentokrát opět pro Audi, tentokrát však dvoudveřové specifikace RS5. Kromě řady designérských retuší se můžete těšit také na více než 50 koní k dobru.

A buďme k sobě upřímní, tento stroj je určen především těm, kteří prahnou po výkonu, a to alespoň během společenské konverzace. Do prádla si pánové ze Senner Tuningu vzali zážehový osmiválec s objemem 4,2 l a přímým vstřikováním benzínu, který byl osazen novou výfukovou soustavou z nerezové oceli opatřenou dálkově ovládaným akustickým ventilem. A výsledné parametry stojí zato. Odladěný motor nyní, i bez instalace přeplňování, dosahuje výkonu 506 koní (372 kW), ve standardu přitom dává 450 koní (331 kW), a točivého momentu 478 Nm. Limit nejvyšší rychlosti byl posunut z běžných 250 na 280 km/h, pokud toužíte po hranici 300 km/h, u Senneru v tom nevidí problém, ale musíte si připlatit také za speciální pneumatiky.

Audi RS5 z dílen Senneru je s ohledem na zlepšení výkonových parametrů schopno zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,2 s. Senner Tunning v rámci této přestavby dodává také v deseti stupních stavitelné tlumicí a pružicí jednotky Bilstein B16 PSS10 nebo standardní dvacetipalcové lité ráfky o šířce 9,5 palců vpředu a 11 palců vzadu nazuté do pneumatik 255/30 vpředu a 295/25 vzadu.

„Show-car“ na snímcích je ale opatřen speciálními ráfky Spider SC1 na straně řidiče a Varianza T1S na straně opačné. Za zmínku stojí také nové rámy okenních skel, maska chladiče a zpětná zrcátka, interiér může být opatřen širokou škálou specifických druhů čalounění a obkladových materiálů.

Pokud o podobný vůz stojíte, musíte si odložit alespoň 132 800 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi RS5 z dílen Senner Tuning
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 165 371 km
Cena: 315 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2007
Stav: 193 445 km
Cena: 190 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků