Audi RS4 Avant: první snímky a oficiální informace

Již není co tajit. Značka Audi potvrdila, že na svém stánku na březnovém autosalonu v Ženevě představí zcela nové Audi RS4 Avant.

Co se pohonné jednotky týče, potvrdily se naše předchozí, svého času ještě neoficiální informace. Nové Audi RS4 Avant bude skutečně poháněno osmiválcem, který bude adaptován s minimem úprav z modelu Audi RS5. Tato zážehová, atmosféricky plněná vysokootáčková jednotka V8 (omezovač má nastaven až na 8 300 ot./min.!) dosahuje shodných základních parametrů s tou, jež pohání kupé RS5.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi RS4 Avant: první oficiální snímky

Vykazovat má tedy nejvyšší výkon 450 koní (331 kW) při 8 250 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 430 Nm dostupnou v rozmezí od 4 000 do 6 000 ot./min. „Krouťák“ bude přenášen skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic a soustavu Quattro na kola obou náprav.

Tajné | Zajímavosti | Design | Technika | Sportovní auta | Kombi | Audi | Palivo | Ženeva 2013

Audi RS4: slavný model se do hry vrátí již v Ženevě

Je tedy zřejmé, že tento vůz s praktickou karoserií kombi bude vykazovat špičkové jízdní výkony. Automobilka slibuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,7 s, což je mimochodem jen o 0,1 s horší výsledek než u kupé Audi RS5 se stejným motorem. Nejvyšší rychlost bude elektronicky omezena obligátní hranicí 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Již letmý pohled do interiéru i pod kapotu naznačí, že půjde o skutečnou bestii...

Zvenčí si na novém Audi RS4 Avant všimneme výraznější masky chladiče, nových nárazníků s většími otvory pro přístup vzduchu k chladičům a předním brzdám nebo mírně rozšířených blatníků. Interiér se dočkal anatomických, kůží čalouněných předních sedadel s výrazným bočním vedením a sportovního volantu s plochou spodní částí věnce.

Audi

Audi RS5 oficiálně: 450 atmosférických koní

Nové Audi RS4 Avant vyjede do světa se specifickými devatenáctipalcovými litými ráfky, nově odladěným pérováním a tlumením a posílenou brzdovou soustavou. Jeho světová premiéra je plánována na nadcházející ženevský autosalon, prodej by měl být zahájen ve druhé půli letošního roku.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků