Audi RS4 Avant: první snímky a oficiální informace

Již není co tajit. Značka Audi potvrdila, že na svém stánku na březnovém autosalonu v Ženevě představí zcela nové Audi RS4 Avant.

Co se pohonné jednotky týče, potvrdily se naše předchozí, svého času ještě neoficiální informace. Nové Audi RS4 Avant bude skutečně poháněno osmiválcem, který bude adaptován s minimem úprav z modelu Audi RS5. Tato zážehová, atmosféricky plněná vysokootáčková jednotka V8 (omezovač má nastaven až na 8 300 ot./min.!) dosahuje shodných základních parametrů s tou, jež pohání kupé RS5.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi RS4 Avant: první oficiální snímky

Vykazovat má tedy nejvyšší výkon 450 koní (331 kW) při 8 250 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 430 Nm dostupnou v rozmezí od 4 000 do 6 000 ot./min. „Krouťák“ bude přenášen skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic a soustavu Quattro na kola obou náprav.

Design | Zajímavosti | Tajné | Technika | Sportovní auta | Kombi | Palivo | Audi | Ženeva 2013

Audi RS4: slavný model se do hry vrátí již v Ženevě

Je tedy zřejmé, že tento vůz s praktickou karoserií kombi bude vykazovat špičkové jízdní výkony. Automobilka slibuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,7 s, což je mimochodem jen o 0,1 s horší výsledek než u kupé Audi RS5 se stejným motorem. Nejvyšší rychlost bude elektronicky omezena obligátní hranicí 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Již letmý pohled do interiéru i pod kapotu naznačí, že půjde o skutečnou bestii...

Zvenčí si na novém Audi RS4 Avant všimneme výraznější masky chladiče, nových nárazníků s většími otvory pro přístup vzduchu k chladičům a předním brzdám nebo mírně rozšířených blatníků. Interiér se dočkal anatomických, kůží čalouněných předních sedadel s výrazným bočním vedením a sportovního volantu s plochou spodní částí věnce.

Audi

Audi RS5 oficiálně: 450 atmosférických koní

Nové Audi RS4 Avant vyjede do světa se specifickými devatenáctipalcovými litými ráfky, nově odladěným pérováním a tlumením a posílenou brzdovou soustavou. Jeho světová premiéra je plánována na nadcházející ženevský autosalon, prodej by měl být zahájen ve druhé půli letošního roku.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků