Audi RS3: přízrak, nebo skutečnost? (ilustrace)

Již několik mých kolegů si v minulosti vylámalo zuby na informacích o chystaném Audi RS3. Zní skoro neuvěřitelně, že jsme již před jeden a čtvrt rokem měli téměř za jisté představení vozu na autosalonu ve Frankfurtu, letos prakticky nebylo pochyb o pařížské premiéře. Faktem ale je, že vůz se nepředstavil do dnešního dne a snad jen dřívější špionážní fotografie a nejnověji i fotky volantu a přístrojové desky s označením RS3 a cejchováním přes 300 km/h v nás živí naději, že nějaká RS3 vůbec bude.

Osobně o tom ale přesvědčen nejsem. U Audi je sice typické, že RS modely představuje v závěru produkce v rámci propagace vozů té které řady, ale současná A3 už má příliš na kahánku. Všechny fotografie z Nordschleife i ony snímky přístrojové desky navíc mohou být stejně dobře skutečné jako mohou být jen přízrakem chytrých marketéru z Ingolstadtu. Do hlavy vedení Audi ale nikdo z nás nevidí, a tak přispěji ještě trochou do mlýna pozitivních očekávaní a spekulací.

Do rukou se nám totiž dostala ilustrace od našich kreslířů, jež ukazuje pravděpodobnou podobu RS3. Ta je prosta překvapení, kombinuje nám známý vzhled současné „á-trojky” a prvků známých z modelů RS5 či RS6. Na druhou stranu je třeba uznat, že vozu to v podobném balení i přes léta, která má „na hrbu”, sluší a uhlazený styl nedávných Audi (A3 již přece jen není dnešní...) decentně zvýrazněný sportovními doplňky je prostě chic.

Kdo ví, jak to s RS3 dopadne, nicméně můžeme si zrekapitulovat dosud známé spekulace. Vůz má bý vybaven motorem 2,5 R5 turbo známým z modelu TT-RS, jenž má být v RS3 naladěn na plných 350 koní. Převodovka má být jen automatická sedmistupňová, doufejme ale i v šestistupňový „manuál”, tato spekulace je totiž opřena jen o fotku volantu s „pádly”. Pohon všech kol je samozřejmostí, maximální rychlost 250 km/h nezbytnou nutností a produkce omezená na 2 700 kusů tradicí.

Dále můžeme jen věřit, že RS3 bude. Troufnu si říci, že pokud se nepředstaví na jarním autosalonu v Ženevě (jakkoli Němci by zřejmě raději viděli vůz poprvé na podzim ve Frankfurtu), žádná RS3 již nevznikne, výchozí A3 už na trhu déle jak rok vydrží jen stěží.

Klepněte pro větší obrázekIlustrace © Automedia
Buď si Audi utahuje z nás, nebo si po skutečném představení RS3 začne utahovat z konkurence. Na každý pád bychom se za takovýto vzhled vozu vůbec nezlobili...

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků