Audi RS3 již v Paříži, spolu s konceptem Q3

19 komentářů

ObiWanKenobi
22. září • 10:19

Ak som dobre pozeral vysledky ankety Engine of the Year, tak tento motor vyhral kategoriu do 2.5 litra. Zrychlenie v TT RS to ma za nieco vyse 4s, proste pecka

Skyline
22. září • 13:18

Motor je to solidni, ale ze by z TT RS udelal nejaky zazrak, to ani ne - v kombinaci s haldexem to neni zadny zazrak uz vubec, navic tezky predek je poznat asi tak, jak by clovek od petivalce ocekaval. K tomu docela otravna prodleva turba (vyrazne horsi, nez treba 35i). Tim nerikam, ze je to auto nebo motor uplne mimo, to urcite ne. Zatah ma ve velmi sirokem pasmu otacek (v podstate az skoro do omezovace) a pro beznou ostrou jizdu ten haldex staci. Nicmene kdyz clovek do auta pronikne trochu vic, zjistit, ze je to jen "beckova" technika a ze by TT slusel aktivni diferak z RS5, ktery je schopnostmi uplne jinde. Stejne je to s prodlevou turba, ktera zacne vic vadit az kdyz se jede ponekud ostreji.Zaver bych videl asi tak, ze TT RS je dobra pozerina pro dalnici zavodniky a okreskove predjizdece, kde pouzita technika staci. Nicmene "proste pecka" to neni ani omylem a za ty penize je spis videt, na koho a jakym zpusobem se Audi zamerilo.

simson
22. září • 18:23

Skyline: nedokážu posoudit která technika je béčková a která áčková, ale jedné věci rozumím dobře: vlivu hmotnosti na rychlé projetí zatáčky. Pokud v zatáčce jede TT RS se svými 1525kg pohotovostní hmotnosti tak bude mít řidič S5 RS s 1800kg pohotovostní hmotnosti velké problémy se za TT udržet, i kdyby technika TT byla béčková, fyzika je fyzika...

Skyline
22. září • 23:25

Tak to je fajn, ze tomu rozumis, ale proc nam to rikas? Nehlede na to, ze sve moudro stavis na jedine fyzikalni charakteristice, jako kdyby v zatacce na nicem jinem nezalezelo. Az se v te fyzice dostanes i k dalsim kapitolam, tak sem zase neco napis, jako treba ze uz chapes, proc je v zatacce felicie pomalejsi, i kdyz je lehci, coz z ni logicky melo delat zatackoveho viteze:-D

Toper
23. září • 17:59

Zato ty jsi s fyzikou kamarád, že? Náš malý ekonome. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
24. září • 8:50

Lepsi maly ekonomom, co se kamaradi s fyzikou, nez velky blbec;-)

jogurt
22. září • 22:34

nehledě ovšem na to, že TTRS má nejen o 300kg méně, ale i onen Haldex bude v tomto případě výhodou, protože se sevře aktivním zásahem ŘJ zatímco torsen v 5 toto neumí. Srovnání TTRS (s aktivovaným tlačítkem S :-)) a R8 s osmiválcem vychází pro TTRS zatraceně dobře, není to totéž, ale v ničem nezaostává moc. A v komfortu i praktičnosti (například kufr....) er osmičku drtí. V TTRS si umím přestavit jízdu 1000km daleko v R8 se řidič 150km kochá a pak trpí.

Rode
22. září • 23:14

torsen v S5 neni samosvorny?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
23. září • 14:33

samozřejmě že ano, jenže ona samosvornost je řízena mechanickými odpory odběru momentu každé z náprav bez možnosti aktivního ovlivnění. pasivní systém versus aktivní

Rode
22. září • 15:22

ja tedy s RS TT najel asi 350 kilometru + asi 30 km na orkuhu a nutno rici, ze prijemne svezeni co neobtezuje, ale pocitove jinak prijemne. Prodelva turba je na urovni 200 konoveho TFSI 2,0 znameho napr. z oktavky. Motor je v tomto prijemne naladen. Pravda, necha-li to nekdo sbirat od 1500 otacek, tak to zaplace.jinak toto auto ma takovy potencial, ze 99% ridicu se nikdy nedostane na hranici moznosti daneho vozu, natoz aby potrebovalo neco navic. TT i ve verzi RS neni porad nejake ortodoxni supersportovni auto, takze to, jak funguje a jake je nevadi, anopak.

Skyline
22. září • 15:32

Ja prave slysel, ze 2.0 ma prodlevu mnohem mensi, ale bohuzel vlastni srovnani nemam, takze v tomto se hadat nebudu. Ale nejde vubec o sbirani se z 1500 otacek, jde o to, ze kdyz clovek vyjizdi ze zatacky, tak tam ta prodleva je citelna hodne - a clovek si musi davat hodne pozor, jak moc na to na vyjezdu slape. Jinak samozrejme tohle si nevsimne kazdy a hlavne si to jen tezko vsimne nekdo, kdo s tim autem nejel na okruhu, protoze pri bezne okreskove jizde, i kdyz treba ostre, se do tak hranicnich situaci nedostane. Proto rikam, ze je to pro pozery idealka. Pro zajemce o skutecne ostre naradi to neni, i kdyz se to na papire tvari jako "baby R8", se kterou to dle meho bude na okresce v pohode drzet krok (pokud nebude v R8 skutecne vyrazne lepsi ridic).

vanos
22. září • 17:11

Zdá se, že si vůbec nepochopil filosofii tohoto auta. Audi nemělo nikdy v plánu pustit do světa nějaký ostrý pekáč (od toho tu je koncernový brácha Porsche;-)), ale rychlé, relativně praktické malé kupé schopné posloužit mladé dvojici i jako jediné auto v rodině. Auto, které se zvládne vypořádat s nástrahami každodenního provozu, s charakterním výkonným motorem a s přiměřenými provozními náklady. Přece jenom, kdo by si pak koupil výrazně dražší R8 V8, zvlášť když vezmeme v potaz, že RS je na tom co se týče rychlosti v přímce minimálně srovnatelně. Ovšem ani toto kompromisní naladění nezabrání RS být na okruhu důstojným soupeřem Caymanu S či Evoře od Lotusu, leč v zábavnosti se s nimi rovnat nemůže. Jinak ereso může být zajímavé i z pohledu případného tuningu, kdy člověk dostane za pár šušňů auto schopné konkurovat na okruhu více jak dvakrát dražšímu Turbu či R8 V10.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
22. září • 23:21

Zda se, zes vubec nepochopil muj prispevek. Co melo nebo nemelo audi v planu jsem neresil, takze nejak nechapu, na co vlastne reagujes.

Toper
22. září • 19:12

Výborně, konečně někdo, kdo pochopil filozofii Audi.
Dělají prostě auto pro lidi. Pro normální lidi, ne pro závodníky. Když si do této audiny, sedne blondýna s podpatky, tak nebude mít sebemenší problém s rychlou a bezpečnou jízdou. Žádný kostitřas, ani rozevlátý zadek se čekat nedá. Audi to tak nechce. Chce udělat rychlé auto, které zvládne i obyčejný člověk a tomu dát pocit, že to auto má plně ve svých rukou.

Rode
22. září • 16:16

ja vim, kdy turbo dira vadi. TT RS je na tom radikalne lepe i nez zakladni Evo 9, ktere kopalo hodne neprijemne :)
ono otazkou je co si predstavit pod pojmem "ostre" R8 moc ostre neni. rychle ano, vykonne auto, ale ostre? spise je to cesta astonu, nez supersportu. a ony i ty supersporty jsou do znacne miry uhlazene a pro ostrost se jim musi chtit od ridice :)

Rode
22. září • 10:30

"za neco navyse" znamena 4,6 s, coz je docela dost od 4 s, spise to je 5 s ;) Nicmene zajimavy pocin, jenom skoda toho pohonu.

Sutrak
22. září • 12:39

Ehm, jaky druh pohonu tam bude, ze je ho skoda? Audi tam nemini dat 4x4 torsen tak, jak to je ve vsech RS modelech? Nebo do tohoto auta patri jiny pohon? Jako zadokolka?

911
22. září • 12:40

torsen tam nenarve... bude haldex hadam. S3 mela take..

Sutrak
23. září • 16:54

S modely nejsou RS modely... Obvykle to byvaji dost technologicky rozdilne veci...

Doporučujeme

Články odjinud