Audi rozšíří použití svých osmistupňových převodovek

Boj o zvyšování počtu rychlostních stupňů v moderních, kompaktních převodovkách pokračuje, ačkoli mnohdy přináší za jízdy více starostí než užitku. Marketingová oddělení však velí jinak, a tak není divu, že právě Audi nyní oznámilo, že po nové A8 a modernizované Q7 dostanou během modelového roku 2011 i další modely z Ingolstadtu „osmikvalt“.

Půjde o vozy A4 2,0 TFSI Quattro ve verzích sedan a kombi, crossover Q5 2,0 TFSI a A5 2,0 TFSI Quattro kupé i kabriolet, kde zůstane šestistupňový „manuál“ k dispozici pouze pro kupé. Připomeňme, že pro přepracované SUV Q7 bude v nabídce nový přeplňovaný zážehový šestiválec s objemem 3,0 l a dvojicí výkonových variant, jenž ve výrobě nahradí jednotky 3,6 V6 a 4,2 V8. Spolu s tímto novým šestiválcem dostane osmistupňovou převodovku také verze 3,0 TDI.

Tyto skříně se v prodejích objeví na sklonku letošního roku a podle výrobce zaručí nižší spotřebu, rychlejší podřazování a s ohledem na mimořádně kompaktní stavbu rovněž stejnou hmotnost, jakou se vyznačuje dosavadní šestistupňový Tiptronic.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků