Audi R8 V12 TDI s dieselovým dvanáctiválcem nebude, díky Bohu

V záplavě špatných zpráv přichází z Ingolstadtu jedna dobrá. Ta jistě potěší každého, kdo je přesvědčen o tom, že diesel a skutečně sportovní auto nejdou dohromady. Vedení Audi se totiž rozhodlo neimplantovat do nejrychlejšího modelu automobilky dieselový dvanáctiválec. Audi R8 s označením V12 TDI tak snad už nikdy nepřekročí fázi konceptu. Že by se u Audi vzpamatovali? Ani ne, podle slov automobilky je projekt jen další „obětí“ ekonomické krize, automobilce by se tento model nevyplatilo vyrábět vzhledem k výrobním a vývojovým nákladům a očekávané poptávce.

Pětiapůllitrový přeplňovaný dvanáctiválec v sportovním modelu je pro skalní vyznavače rychlých aut nebetyčnou absurdností, avšak je nutno vyzdvihnout i některá pozitiva, která by mohli ocenit zejména „rekreační jezdci“. Třeba nižší spotřebu paliva, nebo pocit většího než skutečně přítomného výkonu.
Zatímco ještě vloni nás automobilka navnadila dvojicí konceptů, z nichž jeden se představil v Detroitu a druhý v Ženevě, na následující léta je výroba tohoto modelu téměř vyloučena. Z hlediska vzdálenější budoucnosti lze však produkci takového vozu s dieselem těžko vyloučit...
Klepněte pro větší obrázek 
Předprodukční verze Audi R8 V12 TDI
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků