Audi R8 V10 Racing Edition od Andersonu

Ladič Anderson Germany představil upravené Audi R8 s motorem V10 a názvem Racing Edition. Na okruhu má být jako doma.

Nejnovější projekt düsseldorfské společnosti Anderson Germany vychází ze sportovního Audi R8 se zážehovým motorem V10. První z vozů Racing Edition byl nafocen v podstatě stejných kulisách jako Bentley Continental GT Supersports odladěný stejnou firmou, o němž jsme psali letos v říjnu. Také Audi R8 V10 Racing Edition má potenciální zákazníky oslovit především větší dávkou emocí. Dvoumístné kupé bylo opatřenou řadou úprav na karoserii i uvnitř ní.

První dojem hraje výraznou roli. A toho si byli u Anderson Germany dobře vědomi, proto svoji Audi R8 V10 opatřili kompletní sadou spoilerů a dalších doplňků, jež mají vozu vtisknout svéráznější dojem a zároveň vylepšit jeho aerodynamiku. Nejvíce dílů bylo pochopitelně vyrobeno z populárních uhlíkových kompozitů. Tento lehký a pevný materiál najdeme například na výrazně členěném předním nárazníku, přítlačném křidélku na hraně zadní kapoty, difuzoru, okrajích zadního okna a krytech zpětných zrcátek. Také devatenáctipalcové lité ráfky, nazouvající pneumatiky o rozměrech 235/35 vpředu a 295/30 vzadu, obdržely povrchovou úpravu připomínající „karbon“ doplněnou oranžovými linkami.

A nač se můžeme těšit uvnitř vozu Audi R8 V10 Racing Edition? Uhodli jste, díly z uhlíkových kompozitů najdete prakticky všude, kam vaše oko dohlédne. Z tohoto materiálu jsou vyrobeny například obklady dveří, rámeček audiosoustavy, popelník, okolí řadicí páky, madlo ruční brzdy nebo část volantu. Interiér je čalouněn kombinací kůže a textilu doplněné kontrastním, oranžovým stehováním.

Výkon vylepšeného motoru se vyšplhal až na 585 koní (436 kW) a to je o plných 20 koní více než u projektu Audi R8 V10 australské společnosti Renm Performance. Rovných 60 koní navíc naskočilo díky použití nového výfukového traktu s ventilem (jenž je zároveň o 17 kg lehčí než standardní vedení), vylepšenými filtry sání a pochopitelně též přeprogramovanou řídicí jednotkou.

Jízdní výkony své novinky Anderson Germany tají, ve svém vyjádření se omezuje pouze na navýšení nejvyšší rychlosti o 12 km/h. Taktéž cenové relace jsou zatím obestřeny rouškou tajemství.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Audi R8 V10 Racing Edition od Anderson Germany
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků