Audi R8 V10 Racing Edition od Andersonu

Ladič Anderson Germany představil upravené Audi R8 s motorem V10 a názvem Racing Edition. Na okruhu má být jako doma.

Nejnovější projekt düsseldorfské společnosti Anderson Germany vychází ze sportovního Audi R8 se zážehovým motorem V10. První z vozů Racing Edition byl nafocen v podstatě stejných kulisách jako Bentley Continental GT Supersports odladěný stejnou firmou, o němž jsme psali letos v říjnu. Také Audi R8 V10 Racing Edition má potenciální zákazníky oslovit především větší dávkou emocí. Dvoumístné kupé bylo opatřenou řadou úprav na karoserii i uvnitř ní.

První dojem hraje výraznou roli. A toho si byli u Anderson Germany dobře vědomi, proto svoji Audi R8 V10 opatřili kompletní sadou spoilerů a dalších doplňků, jež mají vozu vtisknout svéráznější dojem a zároveň vylepšit jeho aerodynamiku. Nejvíce dílů bylo pochopitelně vyrobeno z populárních uhlíkových kompozitů. Tento lehký a pevný materiál najdeme například na výrazně členěném předním nárazníku, přítlačném křidélku na hraně zadní kapoty, difuzoru, okrajích zadního okna a krytech zpětných zrcátek. Také devatenáctipalcové lité ráfky, nazouvající pneumatiky o rozměrech 235/35 vpředu a 295/30 vzadu, obdržely povrchovou úpravu připomínající „karbon“ doplněnou oranžovými linkami.

A nač se můžeme těšit uvnitř vozu Audi R8 V10 Racing Edition? Uhodli jste, díly z uhlíkových kompozitů najdete prakticky všude, kam vaše oko dohlédne. Z tohoto materiálu jsou vyrobeny například obklady dveří, rámeček audiosoustavy, popelník, okolí řadicí páky, madlo ruční brzdy nebo část volantu. Interiér je čalouněn kombinací kůže a textilu doplněné kontrastním, oranžovým stehováním.

Výkon vylepšeného motoru se vyšplhal až na 585 koní (436 kW) a to je o plných 20 koní více než u projektu Audi R8 V10 australské společnosti Renm Performance. Rovných 60 koní navíc naskočilo díky použití nového výfukového traktu s ventilem (jenž je zároveň o 17 kg lehčí než standardní vedení), vylepšenými filtry sání a pochopitelně též přeprogramovanou řídicí jednotkou.

Jízdní výkony své novinky Anderson Germany tají, ve svém vyjádření se omezuje pouze na navýšení nejvyšší rychlosti o 12 km/h. Taktéž cenové relace jsou zatím obestřeny rouškou tajemství.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Audi R8 V10 Racing Edition od Anderson Germany
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 20 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků