Audi R8 Spyder: první snímky jsou venku

Audi během příštího týdne ve Frankfurtu představí otevřené provedení svého modelu R8. Zatím tu máme menší ochutnávku.

V Ingolstadtu nyní vyrábí dvě verze prestižního sportovního vozu řady R8, a sice původní osmiválec s objemem 4,2 l a teprve nedávno uvedené vrcholné provedení vybavené vidlicovým desetiválcem o objemu 5,2 l. Inženýři Audi však nyní horečně dokončují další dvě verze. První z nich bude otevřený R8 Spyder, druhou pak vysokovýkoné Audi R8 s doplňkovým označením RS.

Včera unikly první oficiální snímky novinky pro milovníky jízdy s větrem ve vlasech. Mluvčí firmy již dříve naznačil, že model R8 Spyder je již dávno připraven, ale uvedení na trh bylo záměrně odsunuto až do chvíle, kdy začnou stagnovat prodeje desetiválcového kupé. Audi rovněž potvrdilo, že nový Spyder dostane velkou plátěnou skládací střechu namísto dosud preferované modifikace targa s odnímatelnou částí pevné střechy. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled se Audi R8 Spyder bude od starších verzí lišit několika dalšími úpravami vynucenými odstraněním střechy. Všimneme si tedy třeba ventilačních otvorů za hlavovými opěrkami, za kterými se skrývají výsuvné bezpečnostní oblouky chránící posádku při převrácení vozu. Typické hliníkové lišty po stranách karosérie však bohužel vzaly za své.

Konstrukce karosérie musela být pochopitelně zesílena, nové místo muselo být vybráno pro umístění hrdla palivové nádrže, neboť zadní sloupky byly odstraněny. Spyder se bude navíc vyznačovat výhradní instalací desetiválce s objemem 5,2 l a výkonem 525 koní, zatímco základní osmiválec bude pro Spyder zřejmě vypuštěn.

Další konkrétní informace jsou však pro zájemce připraveny ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 Spyder
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků