Audi R8 Spyder nyní i s motorem 4,2 V8 FSI pro chudší

Audi R8 Spyder, neboli roadster na bázi kupé R8, jsme vám podrobně představili již loni v září a letos v květnu vám dovolili i nahlédnout do továrny automobilky, kde se „otevřená” R8 vyrábí. Celou dobu ale byla řeč o provedení vozu s desetiválcovým motorem 5,2 FSI, který bylo možné jako jediný pod kapotu Spyderu dostat. Od začátku ale bylo jasné, že i roadster dříve nebo později dostane do vínku i motor 4,2 FSI, který tvoří základ u verze kupé.

Stalo se tak právě tento týden, na vrcholu letošního léta. Již nyní je tedy jisté, že letos na pozim si první zákazníci odvezou R8 Spyder V8 z dealerství ingolstadtské automobilky a to s očekávanými 430 koňmi výkonu, zrychlením na stovku za 4,9 sekundy a maximální rychlostí 299 km/h.

Motor bude spojen buď s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo stejně disponovaným automatem R-Tronic (DSG). Kombinovaná spotřeba má čini 14,9 litru benzinu na 100 km.

Standardem pro osmiválcový Spyder bude na rozdíl od verze V10 klasický podvozek s 18" koly, ten adaptivní s 19" disky bude ale k dispoizici za příplatek.

Automobilka žel bohu nezveřejnila ani jeden snímek nového provedení, ale nelze očekávat, že by (krom oné velikosti kol, pokud nezvolíte příplatkové provedení) bylo navenek na první pohled poznat, co se ukrývá pod kapotou.

Vystačit si tak zatím musíme s cenou - R8 Spyder 4,2 V8 FSI bude stát nejméně 121 000 Eur (cca 3,1 milionu Kč), což je o znatelných 35 400 Eur méně než v případě verze V10. Roadster pro chudé z toho zřejmě nebude, ale ušetřený takřka milion Kč už pozná ve své peněžence i nejeden bohatší z nás. Vůz by již mělo být možné objednávat, první dodávky přijdou letos na podzim.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 Spyder, zde ve verzi V10. Pouze technické specifikace jsou „osmiválcové”
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků