Audi R8 Spyder nyní i s motorem 4,2 V8 FSI pro chudší

Audi R8 Spyder, neboli roadster na bázi kupé R8, jsme vám podrobně představili již loni v září a letos v květnu vám dovolili i nahlédnout do továrny automobilky, kde se „otevřená” R8 vyrábí. Celou dobu ale byla řeč o provedení vozu s desetiválcovým motorem 5,2 FSI, který bylo možné jako jediný pod kapotu Spyderu dostat. Od začátku ale bylo jasné, že i roadster dříve nebo později dostane do vínku i motor 4,2 FSI, který tvoří základ u verze kupé.

Stalo se tak právě tento týden, na vrcholu letošního léta. Již nyní je tedy jisté, že letos na pozim si první zákazníci odvezou R8 Spyder V8 z dealerství ingolstadtské automobilky a to s očekávanými 430 koňmi výkonu, zrychlením na stovku za 4,9 sekundy a maximální rychlostí 299 km/h.

Motor bude spojen buď s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo stejně disponovaným automatem R-Tronic (DSG). Kombinovaná spotřeba má čini 14,9 litru benzinu na 100 km.

Standardem pro osmiválcový Spyder bude na rozdíl od verze V10 klasický podvozek s 18" koly, ten adaptivní s 19" disky bude ale k dispoizici za příplatek.

Automobilka žel bohu nezveřejnila ani jeden snímek nového provedení, ale nelze očekávat, že by (krom oné velikosti kol, pokud nezvolíte příplatkové provedení) bylo navenek na první pohled poznat, co se ukrývá pod kapotou.

Vystačit si tak zatím musíme s cenou - R8 Spyder 4,2 V8 FSI bude stát nejméně 121 000 Eur (cca 3,1 milionu Kč), což je o znatelných 35 400 Eur méně než v případě verze V10. Roadster pro chudé z toho zřejmě nebude, ale ušetřený takřka milion Kč už pozná ve své peněžence i nejeden bohatší z nás. Vůz by již mělo být možné objednávat, první dodávky přijdou letos na podzim.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 Spyder, zde ve verzi V10. Pouze technické specifikace jsou „osmiválcové”
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků