Audi R8 Spyder nyní i s motorem 4,2 V8 FSI pro chudší

Audi R8 Spyder, neboli roadster na bázi kupé R8, jsme vám podrobně představili již loni v září a letos v květnu vám dovolili i nahlédnout do továrny automobilky, kde se „otevřená” R8 vyrábí. Celou dobu ale byla řeč o provedení vozu s desetiválcovým motorem 5,2 FSI, který bylo možné jako jediný pod kapotu Spyderu dostat. Od začátku ale bylo jasné, že i roadster dříve nebo později dostane do vínku i motor 4,2 FSI, který tvoří základ u verze kupé.

Stalo se tak právě tento týden, na vrcholu letošního léta. Již nyní je tedy jisté, že letos na pozim si první zákazníci odvezou R8 Spyder V8 z dealerství ingolstadtské automobilky a to s očekávanými 430 koňmi výkonu, zrychlením na stovku za 4,9 sekundy a maximální rychlostí 299 km/h.

Motor bude spojen buď s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo stejně disponovaným automatem R-Tronic (DSG). Kombinovaná spotřeba má čini 14,9 litru benzinu na 100 km.

Standardem pro osmiválcový Spyder bude na rozdíl od verze V10 klasický podvozek s 18" koly, ten adaptivní s 19" disky bude ale k dispoizici za příplatek.

Automobilka žel bohu nezveřejnila ani jeden snímek nového provedení, ale nelze očekávat, že by (krom oné velikosti kol, pokud nezvolíte příplatkové provedení) bylo navenek na první pohled poznat, co se ukrývá pod kapotou.

Vystačit si tak zatím musíme s cenou - R8 Spyder 4,2 V8 FSI bude stát nejméně 121 000 Eur (cca 3,1 milionu Kč), což je o znatelných 35 400 Eur méně než v případě verze V10. Roadster pro chudé z toho zřejmě nebude, ale ušetřený takřka milion Kč už pozná ve své peněžence i nejeden bohatší z nás. Vůz by již mělo být možné objednávat, první dodávky přijdou letos na podzim.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 Spyder, zde ve verzi V10. Pouze technické specifikace jsou „osmiválcové”
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků