Audi R8 s manuálem a osmiválcem nebude. Není po nich poptávka

Překvapilo vás, že nová generace supersportu Audi R8 opustila klasickou manuální převodovku a základní osmiválec? Heinz Hollerweger, šéf divize Quattro GmbH, pro Automobilemag vysvětlil, že po takové verzi prostě nebyla a není poptávka.

Zákazníci prý oceňují dvouspojkový automat, který je pohodlnější a hlavně rychlejší na okruhu. Auto se s ním i lépe ovládá a nevyžaduje od řidiče tolik, co klasický manuál. Vedení Audi překvapila i vyšší poptávka po desetiválci než po osmiválci, proto slabší motor nebude.

Premiéry | Kupé | Audi | Sportovní auta | Ženeva 2015

Nové Audi R8 odhaleno, zrychlení 0-200 km/h zvládne pod 10 sekund

Audi tak nebude investovat zbytečně mnoho prostředků do vývoje manuální převodovky, neboť se to nevyplatí. Zákazníků by bylo velmi málo, manuální převodovka se ve sportovních autech dostává na okraj zájmu a smysl má spíše v levnějších a slabších modelech.

Co se ekologie týče, v nabídce bude elektrický model R8 e-tron a i když se pořád spekuluje o Audi R8 s naftovým motorem, nic takového se zatím nechystá. Hybrid také nebude, protože by byl příliš těžký a jeho skutečný ekologický přínos mizivý. Navíc těch pár prodaných benzínových desetiválců automobilce Audi korporátní emise nezvýší.

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 987 km
Cena: 180 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek