Audi R8 od WaM: opravdu více než jen kola

Jméno německé ladičské společnosti WaM, tedy WheelsandMore, naznačuje, kudy se její produkty ubírají.

WaM je známa především svými nevšedními koly, ale svým nejnovějším projektem na bázi Audi R8 naznačila, že celkovou úrovní ladění již může směle soupeřit s renomovanými firmami jakými jsou Brabus nebo Lumma. Audi R8 v úpravě WaM samozřejmě vyniká specifickými, dvoudílnými ráfky, ale rovněž řadou modifikací na aerodynamice a pohonném agregátu.

Nejzářivějším prvkem na autě jsou kovaná kola, připravená ve dvou variantách. Pod nimi se ukrávají osmipístkové třmeny, jež se skrze závodní obložení zakusují do odvrtávaných kotoučů s průměrem 15 palců. Sada tužších pružin dává vozu ještě jistější jízdní vlastnosti a zároveň jeho světlou výšku snižuje o 25 mm. Zbytek exteriéru zůstal prakticky beze změn.

Úpravy se dotkly také mohutného osmiválcového srdce vozu, jež tepe před zadní nápravou. Řada vylepšení umožnila z motoru vydolovat dalších 37 koní, takže modifikovaná jednotka 4,2 l V8 nyní dává celkem 457 koní. V seznamu těchto úprav najdeme přeprogramovanou řídicí jednotku, ale také nový výfukový systém, zhotovený ručně z nerezové oceli a opatřený tlakovým ventilem. Pokud vás popsaná sada modifikací zaujala, počkáte si, protože produkce vozů Audi R8 je vyprodána takřka 20 měsíců dopředu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 od WaM

 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků