Audi R8 nakonec dostane přeplňování. Bude to asi pětiválec

Nové Audi R8 se jako jedno z posledních aut ve své třídě drží klasického motoru s atmosférickým sáním. Přesto je přechod k přeplňování nevyhnutelný, což potvrdili vysocí představitelé značky v rozhovoru pro australský magazín Motoring.

Audi se ale nebude tlačit do přeplňování současného desetiválce. Ani nepoužije osmiválec například z modelu RS7, protože na ten není nové Audi R8 vůbec stavěno. „Foukaný“ motor přijde ještě v této generaci, zřejmě během faceliftu. Čekejme ho tedy zhruba do čtyř let.

Sportovní auta | Kupé | Byznys | Design | Audi

Fotogalerie: Audi R8 nové generace do posledního detailu [80x foto]

Vypadá to, že Audi půjde cestou downsizingu především kvůli tomu, aby byl v nabídce vstupní model. V úvahu přichází možnost použití přeplňovaného pětiválce, což ostatně naznačovaly už dřívější zprávy ohledně potřeby vyhovět přísným daňovým předpisům v některých asijských zemích.

Audi ale vyvíjí i přeplňovaný šestiválec, který se má dostat pod kapotu nové generace RS4. Nicméně pětiválec je se sportovní historií značky spojený více a jeho charakteristický projev by se k modelu R8 určitě hodil lépe.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků