Audi R8 LMX: Edice stovřená pro „krádež“ prvenství

Audi představuje speciální edici modelu R8. Jmenuje se LMX a jestli se ptáte, k jaké příležitosti tato série vznikla, pak nečekejte žádná zajímavá výročí nebo jubilea. Audi prostě potřebovalo sebrat automobilce BMW jedno menší prvenství týkající se laserových světlometů. 

Technika | Sportovní auta | BMW | Hybridy

Laserová světla BMW v prodeji na podzim. Později se dočkají další modely

O laserových světlech jsme v minulosti psali několikrát. BMW je představilo spolu s modelem i8. Právě tento supersport je dostane za příplatek. Hovořilo se logicky o tom, že půjde o první sériově vyráběné auto vybavené touto novinkou, jenže ta bude k dispozici až na podzim

Zajímavosti | Video | Technika | BMW | Hybridy

BMW i8 bude mít laserová světla. Podívejte se, jak svítí

Aktuálně představená edice Audi R8 LMX je zjednodušeně řečeno pouze R8 vybavené taktéž laserovými světlomety. Navíc výrobce upozorňuje, že si toto auto můžete už teď objednat, na silnicích se pak objeví v létě. Takže to znamená co? Že první sériově vyráběné auto osazené laserovými světlomety není BMW, ale Audi. Což je samozřejmě v tiskové zprávě patřičně zdůrazněno. 

SUV | Video | Premiéry | Land Rover

Land Rover Discovery: laserová světla, průhledná kapota a dálkové řízení

Technicky fungují světla v Audi R8 prakticky stejně jako ta v i8. Laseru se týkají dálková světla. Každý modlu používá čtyři velmi malé diody, které své paprsky směřují do jednoho bodu a přes fluorescenční vrstvu pak na silnici. BMW používá diody tři.

Co se týká ostatních věcí, poznáte Audi R8 LMX podle speciálního modrého laku karoserie, šedých detailů nebo třeba velkého zadního spoileru. Pod kapotou je vidlicový desetiválec s výkonem 570 koní. Stovka je otázkou 3,4 s.

Cena na německém trhu startuje v přepočtu na 5,8 milionech korun. A mimochodem v plánu je pouze 99 exemplářů.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků