Audi R8 LMX: Edice stovřená pro „krádež“ prvenství

Audi představuje speciální edici modelu R8. Jmenuje se LMX a jestli se ptáte, k jaké příležitosti tato série vznikla, pak nečekejte žádná zajímavá výročí nebo jubilea. Audi prostě potřebovalo sebrat automobilce BMW jedno menší prvenství týkající se laserových světlometů. 

Technika | Sportovní auta | BMW | Hybridy

Laserová světla BMW v prodeji na podzim. Později se dočkají další modely

O laserových světlech jsme v minulosti psali několikrát. BMW je představilo spolu s modelem i8. Právě tento supersport je dostane za příplatek. Hovořilo se logicky o tom, že půjde o první sériově vyráběné auto vybavené touto novinkou, jenže ta bude k dispozici až na podzim

Zajímavosti | Video | Technika | BMW | Hybridy

BMW i8 bude mít laserová světla. Podívejte se, jak svítí

Aktuálně představená edice Audi R8 LMX je zjednodušeně řečeno pouze R8 vybavené taktéž laserovými světlomety. Navíc výrobce upozorňuje, že si toto auto můžete už teď objednat, na silnicích se pak objeví v létě. Takže to znamená co? Že první sériově vyráběné auto osazené laserovými světlomety není BMW, ale Audi. Což je samozřejmě v tiskové zprávě patřičně zdůrazněno. 

Video | SUV | Premiéry | Land Rover

Land Rover Discovery: laserová světla, průhledná kapota a dálkové řízení

Technicky fungují světla v Audi R8 prakticky stejně jako ta v i8. Laseru se týkají dálková světla. Každý modlu používá čtyři velmi malé diody, které své paprsky směřují do jednoho bodu a přes fluorescenční vrstvu pak na silnici. BMW používá diody tři.

Co se týká ostatních věcí, poznáte Audi R8 LMX podle speciálního modrého laku karoserie, šedých detailů nebo třeba velkého zadního spoileru. Pod kapotou je vidlicový desetiválec s výkonem 570 koní. Stovka je otázkou 3,4 s.

Cena na německém trhu startuje v přepočtu na 5,8 milionech korun. A mimochodem v plánu je pouze 99 exemplářů.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků