Audi R8 GT3: závodník jak se patří

Audi již brzy začne vyrábět svůj okruhový speciál R8 GT3. A co je na tom nejlepší? Pořídit si jej bude moci i běžný smrtelník.

Novou R8 GT3 nemá na svědomí nikdo jiný, než divize automobilky Audi Motosport. Popudem ke vzniku této verze je účast týmu ingolstadtstké automobilky v nadcházející sezoně série GT3. V praxi to znamená, že sportovní R8 byla upravena podle platných předpisů závodů a její vzhled byl v maximální možné míře přizpůsoben pro získání co nejlepších čísel při aerodynamických testech. O tom svědčí nejenom minimální světlá výška, ale i rozšířené blatníky, sportovní bodykit, a obří „křídlo“ dominující zadní části.

Podstatné změny se odehrály i uvnitř, pravidla série totiž zakazují pohon všech čtyř kol a tak musela automobilka upustit od svého pohonu quattro. Síla z motoru uloženého ve střední části vozu je tak přenášena pouze na kola zadní nápravy a to přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Bližší informace o konfiguraci podvozku, nebo pohonné jednotky zatím nejsou k dispozici. Jak už jsme ale výše zmínili, na podzim příštího roku proběhnou první dodávky těchto vozidel ke svým zákazníkům. Je to tak v podstatě poprvé co automobilka nabídla možnost zakoupit si originální okruhový speciál i „běžným lidem“.

Závěrem ještě zmiňme, že na okruhu si příští rok Audi R8 GT3 proměří síly třeba i s Jaguarem XKR GT3, nebo Astonem DBRS9.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 GT3
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků