Audi R8 GT3: závodník jak se patří

Audi již brzy začne vyrábět svůj okruhový speciál R8 GT3. A co je na tom nejlepší? Pořídit si jej bude moci i běžný smrtelník.

Novou R8 GT3 nemá na svědomí nikdo jiný, než divize automobilky Audi Motosport. Popudem ke vzniku této verze je účast týmu ingolstadtstké automobilky v nadcházející sezoně série GT3. V praxi to znamená, že sportovní R8 byla upravena podle platných předpisů závodů a její vzhled byl v maximální možné míře přizpůsoben pro získání co nejlepších čísel při aerodynamických testech. O tom svědčí nejenom minimální světlá výška, ale i rozšířené blatníky, sportovní bodykit, a obří „křídlo“ dominující zadní části.

Podstatné změny se odehrály i uvnitř, pravidla série totiž zakazují pohon všech čtyř kol a tak musela automobilka upustit od svého pohonu quattro. Síla z motoru uloženého ve střední části vozu je tak přenášena pouze na kola zadní nápravy a to přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Bližší informace o konfiguraci podvozku, nebo pohonné jednotky zatím nejsou k dispozici. Jak už jsme ale výše zmínili, na podzim příštího roku proběhnou první dodávky těchto vozidel ke svým zákazníkům. Je to tak v podstatě poprvé co automobilka nabídla možnost zakoupit si originální okruhový speciál i „běžným lidem“.

Závěrem ještě zmiňme, že na okruhu si příští rok Audi R8 GT3 proměří síly třeba i s Jaguarem XKR GT3, nebo Astonem DBRS9.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 GT3
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků