Audi R8 GT Spyder představeno v Le Mans

Automobilka Audi dostála svému slibu a na slavném vytrvalostním závodě 24h Le Mans uvedla odlehčený roadster R8 GT.

O tom, že se model R8 GT Spyder dostane do sériové výroby, jsme se dozvěděli teprve před několika měsíci, ale již v květnu jsme vám mohli ukázat první špionážní snímky tohoto modelu z běžného provozu. Až na letošní čtyřiadvacetihodinovce Le Mans se však slibované stalo skutečností a můžeme vám nabídnout také potvrzené technické údaje. Nové Audi R8 GT Spyder bude poháněno stejným motorem jako kupé Audi R8 GT. Půjde tedy o posílený desetiválec s objemem 5,2 l, výkonem 560 koní (410 kW) a točivým momentem 540 Nm při 6 500 ot./min. Spyder GT dosáhne rychlosti 317 km/h (dosud se hovořilo o 310 km/h), což je jen o 3 km/h méně než u staršího kupé. Z klidu na 100 km/h vůz zrychlí za 3,8 s. Legendární závody Le Mans nebyly pro prezentaci R8 GT Spyder vybrány náhodou, neboť novinka údajně využívá některých skupin přímo odvozených ze speciálu R8 LMS, který v nich startuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Spyder má vzniknout v sérii omezené na 333 kusů, což je stejné množství jako u staršího kupé. Točivý moment desetiválce 5,2 l je přenášen skrze šestistupňovou převodovku DSG alias R Tronic s automatizovaným řazením na všechna kola v poměru 15:85 % připadajícím na přední/zadní nápravu (za běžných podmínek). Audi R8 GT Spyder se vyznačuje matově stříbřitou maskou chladiče, kompozitovým lízátkem pod předním nárazníkem a předními i zadními světlomety složenými z LED.

Dále se můžeme těšit na výrazný difuzor v zadním nárazníku, přítlačné křídlo a specifické devatenáctipalcové ráfky. Změny ve formě nové hlavice voliče, přepracovaného přístrojového štítu nebo čalounění s větším podílem Alcantary se pak promítly také do interiéru. Pohotovostní hmotnost nakonec v případě nového Audi R8 GT Spyder klesla o 85 kg na 1 640 kg (jen 31,5 kg uspořila konstrukce sedadel, zbytek jde povětšině na vrub karosářským dílům z uhlíkových kompozitů).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků