Audi R8 GT: po dietě cestou z posilovny

17 komentářů

Vana666
3. května • 10:57

tam je fakt středová viskózní spojka ?
taková prehistorie ?
:-/

Zelí
3. května • 11:02

Pokud s tím nepojedeš dakar, tak na asfaltu to ve většině případů stačí.

Vana666
3. května • 11:28

že na asfaltu stačí viskózní spojka, tedy zařízení jehož funkce kolísá s teplotou a časem bez možnosti jakéhokoliv řízeného ovlivnění funkce? Možná tak CRV nebo Kangoo, ale že i u A8 ??? Když navíc mají k dispozici vyspělý systém s T3 případně diferenciál s lamelovými závěrkami ?

Zelí
3. května • 20:08

Zadní kola jdou natvrdo a předek jde přes viskózní spojku. Pro auto s motorem uprostřed je to vyhovující. Mezi přední a zadní nápravou je v zatáčkách jen zanedbatelný rozdíl v otáčkách, takže je možné i sepnutí natvrdo viz Haldex ( např Veyron). Diferenciál je zbytečný luxus.
Pokud je viskózní spojka dimenzovaná na velké výkony, tak je to skutečně OK a k prokluzu dojde jen při manévrování na parkovišti a podobně.
Zajímavé je, že po období "zásadně nepřekonatelného mechanického řešení 4x4 " by teď chtěli všichni mít všechno řízené. Zajímavé. Zatím pohon 4x4 u gallarda nikdo v žádných testech nezpochybnil. Takže o co jde.

Vana666
3. května • 20:57

Zelí: nejsem příznivcem elektroniky, ale u tohohle řešení se mi tak trochu ekluje, že v prudších zatáčkách budou přední kola vhledem k delšímu oblouku místo pohonu naopak brzdit. A to tím víc, čím déle se ty zatáčky budou vykružovat a čím budou prudší, vzhledem k postupné změně vlastností spojky při prokluzu. Takový x-drive se dokáže díky řízení aspoň odpojit a nepřekáží :-)Ono to samozřejmě nějak funguje a nějaké renoncy v chování řidič možná ani nepostřehne, vhledem k celkově brutálním vlastnostem takového auta. Ale stejně je to trochu divné.

realita bez maskovani
3. května • 10:59

lambo to ma roky ;) ono je to pomerne sofistikovane a funkcni. ono Veyron ma taky haldex, akorat funguje uplne jinak.

Zelí
3. května • 10:01

Pokud je auto určeno do běžného provozu a není určeno pro okruhové závodění, pak úspory hmotnosti jsou pro uživatele zásadně nežádoucí. Stačí se podívat na výsledky reálných nehod např. zmiňovaných ferrari s hmotností 1250kg a je to tragédie, auta jsou rozpůlená....
Takže čím těžší - tím lepší.
Kdo se chce zabít, nechť si nechá postavit "motokáru" s váhou 800kg a motorem 500 koní. Bude silnice král do okamžiku než do něho někdo napálí.

realita bez maskovani
3. května • 10:22

Neni nad to, kdyz u clanku kritizujete odbornost redaktoru a pak napisete takovy blabol. Ono to ropuleni tech supersportu je dano konstrukci skeletu, kdy se zadni cast s motorem proste utrhne, je to daleko bezpecnejsi, nez kdyz by mel posadku drtit zadek ve kterem je 200 kilovy motor. Takze se ten motor proste vytrhne, takto se to dokonce konstruuje.
Cim tezsi tim lepsi plati spise pro bezne vozy, s motorem v predu.

Zelí
3. května • 10:59

Výborná myšlenka, přeju hodně štěstí až tě trefí urvaný zadek z ferrari.

RedBaron
4. května • 9:30

To není až tak myšlenka zdejšího přispěvovatele jako kombinace evidentního záměru konstruktérů, který jsi nepochopil :o)

realita bez maskovani
3. května • 12:34

To je proste realita, informaci ohledne teto funkcnosti je pomerne dost. Takze to vam jaksi dnes nevyslo.

Vana666
3. května • 12:49

realita: že něco jakž takž funguje ještě neznamená, že to nejde udělat mnohem líp
A tvrzení v článku, že viskózní spojka posílá dozadu 85% momentu je blud. Dělit moment v přesném poměru viskózní spojka nikdy neuměla a ani to nikdy umět nebude. To i ten x-drive je stokrát lepší

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
realita bez maskovani
3. května • 13:36

Uprimne nevim, ja se v konstrukci aut nevyznam, takze budu verit tvurcum Ferrari, Lamba, Zondy, zavodnich specialu apod. ze system s "odrztenim" zade ma svuj vyznam. Co se tyka viskozni spojky, pak je otazkou proc to tak udelali, asi k tomu maji nejaky duvod. Nevim jaky, toho se asi tady nedobereme.

Vana666
3. května • 14:08

Sice nemám zkušenosti se jmenovanými auty, ale léta praxe mě naučila výrobcům aut obecně moc nevěřit.
Tím nemyslím samotné preferování zadku u závodní technikyJako důvod u té spojky bych si tipnul kompromis mezi jednoduchostí a cenou a případnou nedostupností jiných provedení pro vysoké výkony

realita bez maskovani
3. května • 14:17

ja bych ale nerekl, ze visko spojka bude levnejsi ci lehci nez mechanicky ci viskozni diferencial. to bude vse +- stejne navic cista mechaniksa si poradi bez elektroniky, ale zase se hure ovlada. nevim proc to maji jak to maji, ale jak sem uz psal, visco spojku byt upravenou maji i Veyrony, takze asi vi proc. Lambo dela tento system taky dlouho, ale ten je full time. A toto v ramci toho, ze to trvale prenasi je otazkou, zda to ma visco spojku, nebo visco diferak, coz bych bral spise.

Vana666
3. května • 14:21

skutečný full time s viskospojkou si nedovedu dost dobře předdstavit, taky bych spíše sázel na dif.
anebo výrobce kecá s fullem

Adam
3. května • 10:16

Tak při Vaší logice by taková formule jedna byla pojízdná rakev, která zabije pilota jen při pohledu bariéru. A ono ouha, i po velkém nárazu odchází pilot většinou nezraněn. Je to sice nadázka, ale jde o konstrukci. To, že je auto lehčí, neznaméná, že nemusí být pevnější. Ono ten řidič toho Ferrari z běžné nehody vyvázne pravděpodobně lépe, než většina lidí z aut o klidně třetinu těžších(pokud ve 250kmh netrefí strom ;-) )

Doporučujeme

Články odjinud