Audi R8 e-tron končí. Prodalo se méně než 100 kusů!

Jen něco málo přes jeden rok pobyl na trhu tento elektromobil. Teď německá automobilka oznámila definitivní ukončení výroby.

Dlouhých šest let se Audi pohrávalo s myšlenkou přijít s modelem R8 poháněným elektromotorem. Není se proto čemu divit, že očekávaní byla obrovská. K slavnostnímu představení přišlo loňský rok na ženevském autosalonu, nikdo zřejmě ale nepočítal s tím, že životnost tohoto vozidla na trhu bude pouze něco málo přes rok.

Elektromobily | Autosalony | Sportovní auta | Audi | Premiéry

Audi R8 e-tron se také předvádí v Ženevě. Prodávat se začne letos

Elektrický supersport zrychlí z nuly na sto za 3,2 vteřiny a nejvyšší rychlost má omezena na 210 km/h. Omezovač rychlosti lze posunout, avšak stále pouze na 250 km/h. Na jedno nabití Audi R8 e-tron ujede 450 kilometrů. Parametry tedy nebyly vůbec špatné, potenciální kupce spíše odradila cena, v aktuálním přepočtu přibližně 27 milionů korun. Úspěšnějšímu prodeji určitě nepomohl ani fakt, že zájemci o koupi museli vycestovat až do centrály Audi v Německu. Jen tady bylo možné tento elektromobil pořídit.

Elektromobily | Sportovní auta | Audi | Premiéry

Elektrické Audi R8 e-tron má prodloužený dojezd a 920 Nm

Systémem prodeje a také cenou si německá automobilka doslova koledovala o problémy s prodejem. Není se čemu divit, že se prodalo méně než 100 kusů. Po tomhle rozhodně nastanou bouřlivé debaty v německé automobilce o dalších elektromobilech. Pro Audi by znamenal další podobný neúspěch pořádnou ostudu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 165 371 km
Cena: 315 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2007
Stav: 193 445 km
Cena: 190 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků