Audi R8 e-tron: další elektrikář do výroby

Audi oznámilo, že sériové provedení R8 e-tron dostane na trh již koncem roku 2012. Další elektrický sporťák je tak na cestě.

Elektropohon se šíří světem automobilů jak mor a zasahuje stále více kategorií. Elektromobily již zdaleka nemusí být pouze malými vozítky pro městský provoz, stojíme na prahu éry, v níž budou na elektrickou energii jezdit i supersportovní vozy. Automobilka Audi právě potvrdila, že hodlá do sériové výroby uvést svůj model R8 e-tron, který byl v podobě studie představen vloni na autosalonu ve Frankfurtu. Konkurovat jím chce především připravovanému elektrickému provedení Mercedes-Benz SLS AMG E-cell a předčít bude jistě chtít i jediný současný elektrický sporťák, Teslu Roadster.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon Audi R8 e-tron se stará čtveřice asynchronních elektromotorů v každém z kol a celkovým výkonem 313 koní (230 kW) a točivým momentem až 4 500 Nm. Tyto hodnoty mají vozu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,8 s. Energii uchovávají vodou chlazené li-ionové akumulátory, jež jsou uloženy těsně za prostorem pro posádku, díky tomu se novinka může pochlubit rozložením hmotnosti mezi přední/zadní nápravu v poměru 42/58, což je stejná hodnota jako u současného Audi R8 5,2 FSI.

Umístění baterií bylo klíčovým problémem, neboť jejich sada váží plných 550 kg. Nabízí ovšem i tak jen 53 KWh, což má stroji umožnit dojezd 250 km. To je ale ryzí teorie, nebož už při průměrném využiutí poloviny výkonu motoru (115 kW) vám baterky dojdou za půl hodiny, při průměru 100 km/h tak po 50 kilometrech. Poté bude třeba je nabít, s využitím běžné domácí zásuvky to zabere šest až osm hodin, speciální nabíječka tuto dobu zkrátí na dvě až čtyři hodiny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud patříte k těm, jež mají obavu o jízdní vlastnosti a radost ze svezení, má pro vás Audi ujištění, že pohotovostní hmotnost vozu nepřesáhne 1 600 kg a pohon je naladěn tak, že 70 % z celkového výkonu se přenáší na kola zadní nápravy. V případě zhoršené adheze však řídicí soustava energií zásobuje jednotlivé elektromotory individuálně. Podle představitelů Audi má toto řízení zajistit faktické potlačení přetáčivosti i nedotáčivosti za všech podmínek.

Výrobou omezené série vozů Audi R8 e-tron má být pověřena továrna Quattro GmbH v německém Neckarsulmu a jak jsme již zmínili, na trhu se má objevit během přibližně roku a půl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 e-tron pojede dobře, s akumulátory o kapacitě 59 kWh ale jistě ne moc dlouho...
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A3 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 130 956 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 158 174 km
Cena: 388 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek