Audi R8 dostane vidlicový šestiválec. Výkon mu chybět nebude

O Audi R8 se šestiválcovým turbomotorem se už mluví několik let, ale automobilka stále dělá, jako by nic. Zpočátku se považoval za naprostou samozřejmost, měl nahradit předešlou základní verzi s V8 4.2, takový motor už by dnes přeplňované konkurenci nestačil. Ale pak se objevily zvěsti, že má Audi problém motor se dvěma turby, uložený před zadní nápravou, uchladit, a nepříliš dlouho poté u Audi skončil šéf R&D automobilky.

Od té doby se Audi otázkám na základní model vyhýbá a tváří se, že je s nabídkou jediné pohonné jednotky v podobě desetiválce 5,2 l, převzatého od Lamborghini Huracán, maximálně spokojené. Jenže teď už se zase o R8 V6 mluví.

Zajímavosti | Bezpečnost | Video | Život řidiče | Sportovní auta | Audi

V Británii zakázali reklamu na Audi R8. Spojuje rychlost se vzrušením

Britský Autocar informuje, že R8 dostane dvěma turby přeplňovaný šestiválec 2,9 l, jenž byl nedávno oznámen pro druhou generaci Porsche Panamera, které má ve verzi 4S výkon 324 kW (440 k) a točivý moment 550 N.m. Luxusní vůz s ním zvládne stovku za 4,2 sekundy, a když vezmeme v úvahu váhu R8, měla by i při zachování parametrů ještě působivější akceleraci.

Nový 2,9litrový motor by mělo Audi využít také pro další sportovní modely řady RS ve střední třídě: RS  4, RS 5 a RS Q5. Kdy bude R8 V6 představeno a kdy se objeví v dalších zmíněných vozech, ale v tuto chvíli ještě není známo.

Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 10 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků