Audi R8 dostane vidlicový šestiválec. Výkon mu chybět nebude

O Audi R8 se šestiválcovým turbomotorem se už mluví několik let, ale automobilka stále dělá, jako by nic. Zpočátku se považoval za naprostou samozřejmost, měl nahradit předešlou základní verzi s V8 4.2, takový motor už by dnes přeplňované konkurenci nestačil. Ale pak se objevily zvěsti, že má Audi problém motor se dvěma turby, uložený před zadní nápravou, uchladit, a nepříliš dlouho poté u Audi skončil šéf R&D automobilky.

Od té doby se Audi otázkám na základní model vyhýbá a tváří se, že je s nabídkou jediné pohonné jednotky v podobě desetiválce 5,2 l, převzatého od Lamborghini Huracán, maximálně spokojené. Jenže teď už se zase o R8 V6 mluví.

Zajímavosti | Video | Život řidiče | Bezpečnost | Sportovní auta | Audi

V Británii zakázali reklamu na Audi R8. Spojuje rychlost se vzrušením

Britský Autocar informuje, že R8 dostane dvěma turby přeplňovaný šestiválec 2,9 l, jenž byl nedávno oznámen pro druhou generaci Porsche Panamera, které má ve verzi 4S výkon 324 kW (440 k) a točivý moment 550 N.m. Luxusní vůz s ním zvládne stovku za 4,2 sekundy, a když vezmeme v úvahu váhu R8, měla by i při zachování parametrů ještě působivější akceleraci.

Nový 2,9litrový motor by mělo Audi využít také pro další sportovní modely řady RS ve střední třídě: RS  4, RS 5 a RS Q5. Kdy bude R8 V6 představeno a kdy se objeví v dalších zmíněných vozech, ale v tuto chvíli ještě není známo.

Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 165 371 km
Cena: 315 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2007
Stav: 193 445 km
Cena: 190 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků