Audi R8 a Lamborghini Huracán možná dostanou malý motor kvůli daním

Supersporty Audi R8 a Lamborghini Huracán možná čeká přechod na maloobjemový downsizovaný motor s přeplňováním. Proč? Kvůli daňovým předpisům, které mohou ovlivňovat, samozřejmě negativně, prodeje. Připouští to i Stephan Winkelmann, šéf automobilky Lamborghini.

Zajímavosti | Sportovní auta | Design | Lamborghini

Lamborghini chce uhladit design a být politicky korektní

Ten v rozhovoru pro Car and Driver naznačil, že i když se chce Lamborghini za každou cenu držet velkých atmosférických motorů, downsizing a přeplňování zřejmě bude nevyhnutelné kvůli daňové zátěži na některých důležitých trzích, například v Číně.

Čínské daňové zákony nastavují spotřební daň z vozidla podle objemu motoru. Od dvou litrů objemu rostou lineárně až ke čtyřem a více litrům objemu, kdy zákazník platí 40% daň. Pro supersporty Audi a Lamborghini by tak čtyřlitrový osmiválec bi-turbo z Audi RS7 moc smysl z hlediska daní nedával.

Zajímavosti | Sportovní auta | Audi

Audi R8 s manuálem a osmiválcem nebude. Není po nich poptávka

Ve hře je ale nový elektrickým turbem a kompresorem přeplňovaný pětiválec 2,5 l, který se představil v konceptu Audi TT Clubsport Quattro. Má výkon 600 koní a to je dost na to, aby uděloval výše jmenovaným supersportům důstojnou dynamiku.

Audi (a Lamborghini) zatím ještě o ničem nerozhodlo, ale tento motor by mohl značkám pomoci s odbytem právě v Číně a jiných trzích, kde se daně určují podle emisí nebo právě zdvihového objemu motoru. Je také možné, že půjde exkluzivně o čínský model a v Evropě nebo USA se prodávat nebude.

Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 140 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků