Audi R8 5,2 FSI: 525 koní a 316 km/h

23 komentářů

juloRS
4. února • 9:42

Ta 5,2 FSi je atmosferický bez preplňovania, inak by bolo TFSi alebo po novom TSi...
Vyskúšal by som tu R8...a co tak s V12 TDičkom? Masaker B-]

Cjoctavian
4. února • 14:16

V12 TDI nebude, ovela realnejsia je V10 TDI...

Antiautomat
4. února • 8:43

No co sa tyka toho vykonu, otazka je skor taka, co sa da a neda rozumne preniest na cestu.
Navyse, auto sa dodava /NASTASTIE/ aj s manualnou skrinou - ak by sme tam vrazili turbo, rad by som videl borca v kolone, ako zapasi so spojkou z kamiona...Prlis silny motor by zase chcel tazsiu prevodovku, cim by narastla hmotnost a tak dokolecka....
Dalej by som si este rad pozrel graf priebehu vykonu a tociveho momentu /udaj o maximalnych hodnotach nestaci/. Pokojne sa totiz moze stat, ze auto s vhodnejsie naladenym motorom a lepsim prenosom vykonu na cestu /aj ked s mensim vykonom/ bude rychlejsie /nemyslim top speed/. Klasickym prikladom moze byt 550i vs 530xi na zatackovitej trati. No a samozrejme prevodove pomery...
Maximalne navysovanie vykonov je teda dost diskutabilnou zalezitostou /limit urcuje adhezia pneumatik a prevodovka, v pripade manualu aj to, co je medzi volantom a sedackou/. Preto by som to s tym vykonom az tak tragiky nevidel.
A mozno by taketo auto aj stacilo :-D:-D:-D

jj
3. února • 20:53

Příznivá pohotovostní hmotnost 1620kg??? :-D:-D:-D Mastodont....

Zelí
4. února • 11:27

To je dobrý postřeh. Dvojmístné kupé čili malé auto, navíc s konstrukcí z hliníku pro úsporu hmotnosti a ortel zní 1620 kg. Opravdu pozoruhodný výsledek boje za snižování hmotnosti. To chce potlesk, ale nejspíš někomu přes tl..mu.

azrael
3. února • 14:08

no ja teda neviem, ale od preplnovaneho motoru sa mi zda vykon 100 koni na liter objemu trosku malo...take subaru sti ma na liter objemu tych koni 150, co je o 50% viac :-)

Zelí
3. února • 14:49

Motor je dle mého názoru nepřeplňovaný, je to čistá atmosféra.

azrael
3. února • 16:38

aha, mas pravdu...moja chyba :-) ale aj tak, na sportak s ami to zda kapanek malo, kedze je to navyse priamy vstrek

velda
3. února • 16:48

No mozna to neni nejvyssi vykon co jsi kdy videl, ale v dnesni dobe uz se musi myslet i na spotrebu a emise i u takovych aut, jen se podivej na tu spotrebu 14 litru,a ted si vem ze to subaru si vezme taky zhruba tech 14 (kdyz jedes slusne). Driv bylo holt jedno kolik si to auto vezme, hlavne at to ma vykon. A myslim ze kdyby chteli, tak z toho tech 600 koni dostanou, mozna i vic, otazka je, jakou by pak ten motor mel zivotnost, a osobne by me zajimala zivotnost toho motoru u subaru, kde je to skoro na hranici moznosti :-D

Cjoctavian
3. února • 22:31

jasne ze by dosiahli aj 600ps, tu neslo ani tak o spotrebu, ale o to, aby nekonkurovali gallardu, teda nemohli mat ani 560 ps...

JP
3. února • 17:51

No tak mercedes pouziva turba aj do V12 motorov. 5,5 litrovy dava 517koni a 830Nm a ma 2turba, rovnako V12 6.0 BiTurbo od AMG ma 2 turba z nazvu a vykon 612koni a 1000Nm. Tu Audi pouzilo vysokootackovy motor bez turba, ale tento motor davaju aj do RS6 akurat s turbami naladeny na 580koni a 650Nm vo velmi sirokom spektre otacok. A Veyron ma 4 truba v 16valcovom motore. Takze turbo sa pouziva na akykolvek benzinovy motor. No v dnesnej dobe je trend najma na malych motorch s objemom do 2 litra ako sa spomina, co pri rozumnej jazde predstavuje slusny vykon a krutiaci moment a relativne nizku spotrebu a emisie.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Cjoctavian
3. února • 22:30

mercedes ma litrove vykony ako americke 10 litrove sunky...B-]

velda
3. února • 18:24

No ale mercedes byl taky jeste do nedavne doby jediny kdo puzival turba a kompresory vsude kde to vubec jen trochu bylo mozne, a to taky nejsou supersporty ale spis tanky. To co nema mercedes na kvalite musi dohanet na objemu a turbickama, nejlepe dvema a jeste k tomu da pro jistotu kompresor, aby byl na stejne urovni jako BMW nebo AUDI. Taky pak kdyz slapnete na pedal - nic, porad nic, a uz zacina zabirat. Tomu bych taky nerikal supersport.... Ale hlavne ze to ma nalepku AMG B-]Supersporty jsou ferrari, lamborghini, mclaren f1 a jim podobne. Kolik z nich ma turba??

Zelí
3. února • 18:53

Není to tak jednoduché, jak by se zdálo. Použití turba pro výkonné auta je v každém případě výhodné. Ale je to technicky komplikované, motor je složitější, díly jsou významně více namáhané a je tam složitější řízení. Turbo je u benzínového motoru vždy silně tepelně zatížené a u supersportů, kde se může vyskytovat vyšší zatěžování motoru obzvlášť. Proto je mnohdy výhodnější raději udělat jednoduchý atmosférický motor s větším objemem (např 12ti válec) než se cpát do turbomotoru tehož výkonu ale např. osmi či šestiválce.. Je možné, že menší výrobci jdou raději cestou menšího odporu než cestou většího rizika. Samozřejmě že nelze očekávat, že se k tomu přiznají, naopak je pochopitelné, že z toho dělají svou obchodní přednost.

JP
3. února • 18:46

Mas pravdu. To bolo len k debate turbo a atmosfericky motor. Ale Porsche 911 Turbo je co? :) je turbo, Ferrari F40 malo turbo?malo...ono ako vravis, jasne ze si to clovek lepsie vychutna v supersportoch su otacky, otacky a otacky. Tak ako motorky predsa, niektore vedia aj cez 15000 otacok vyzmykat a formule az niekde takmer k 20000 otackam. Ale auta, ktore jazdia a jazdili Le Mans mali tiez turba a aj otacky. Vacsinou tam boli 6valcove motory s objemom okolo 3 litrov a vykony cez 700koni. Alebo Porsche 917 V12 5,5 boxer 1100koni a v kvalifikaciach az cez 1500koni. To iste niekdajsie formule, vedeli zo 6valcoveho motora s objemom 1,5l vyzmykat 1500koni. Su proste supersporty s turbami aj bez a co sa tyka medaku a to co som pisal je jasne ze to nieje supersport su to auta s hmotnostu 2tony a viac. Luxusne silne kupe ci kabriolety, vozy GT ako aj 1000konovy Veyron :-)

velda
3. února • 19:53

Cekal jsem ze na me vyrukujes s porsche :-D ale na svoji obranu musim rict ze porsche meli a maji co se tyce turbicek naskok, a myslim ze jako prvni zacali pouzivat naklapeci lopatky (coz je opravdu technicky slozite). Moje pointa je v tom, ze KAZDE turbo ma nejakou prodlevu, nez nastoupi narust vykonu, ktera se da znacne snizit naklapecimi lopatkami (coz je jak uz jsem napsal velice technicky narocne a tudiz velmi drahe) a pokud chci supersport, chci aby motor zabral kdyz seslapnu plyn a to hned, ne az po vterine (nebo nekolika vterinach). Jinak otacky motoru zalezi spis na pouzitych materialech a presnosti vyroby, typu rozvodu atd. (viz. srovnani hridele z formule a z felicie, hridel z formule je skoro polovicni a vazi nekolikanasobne mene, a to je prosim pro 8 valcu, pak neni divu ze muze tocit 20tis otacek) a vsem nam tady ze vykon je zavisly na otackach.Dalsi vec, kterou jsem sice uz zminoval, ale opakovani je matka moudrousti :-) vykon zavisi na spotrebe (necekane) :-D repektina na tom, kolik paliva vstriknu do valce. Zminovana RS8 ma uvedenou kombinovanou spotrebu nejakych 14 litru, coz neni spatne. Na druhou stranu takova formule ma spotrebu cca 1-1,5 litru na JEDEN KM, z cehoz vyplyva ze pokud nastavim ridici jednotku aby vstrikovala vice paliva, vzroste vykon, bohuzel take spotreba, emise atd, coz je ale v dnesni dobe norem EUROX nemyslitelne (driv se to neresilo, nebo alespon ne tolik), takze v dnesni dobe vyrobci supersportu opravdu na tohle taky musi myslet.A posledni vec, kterou mam potrebu jeste zminit. U zavodu le mans ma turbo sve opodstatneni, a to protoze potrebujeme "tak trochu jiný druh vykonu", abych to prelozil, nejsou to zavody typu plyn-bzda-plyn, ale motor se tam drzi pod plynem vetsinu casu v otackach, tudiz neni potreba ho roztace a neni zadna prodleva.A nejde takhle lehce srovnavat zavodni auta a supersporty, zavodni motory jdou dimenzovane tak, aby vydrzeli nekolik zavodu, tedy stovky az tisice kilometru. Ale kdyz si nekdo kupuje supersport za 3-4 mega, myslim ze by chtel aby mu to auto vydrzelo o neco dly :-D

JP
4. února • 17:19

Suhlasim s tebou a tiez som viac zastanca cisto atmosferickych motorov do supersportov. Moj favorit je Porsche Carrera GT V10 5,7l a 612Konikov tiez pri 8000 otackach ako tato audina :-P. Ale tiez ked sa pozrieme na najrychlejsie casy na Nurburgringu, tak vidime vpredu auta s preplnovanim ako su Porsche GT2 a jeho rival Nissan GTR plus treba ratat aj Corvettu ZR1-V8 6,2l s kompressorom a vykonom takmer 650koni, mimochodom tu je manualna prevodovka, ktora musi prenasat viac ako 800Nm rovnako ako aj vo Viperi, ktory vedie na tomto okruhu medzi seriovymi autami. Tusim 7:22 je jeho cas a tu nieje preplnanie ale prave vysoky vykon, takmer tych 10litrov objemu co bolo tiez niekde spominane. Co sa tyka medakov, ti asi nikdy nerobili atmosfericke sportove motory, skor tie kompressory a turbomotory boli vrcholy ale zase v 65 AMG dosiahnut 612koni uz pri 4800 otackach a krutiaci moment 1000Nm (znizenych z 1200) pri 2000 otackach. To su tiez extremne hodnoty. Takze ja len tak, ze kazdy si vyberie co mu chuti a na co ma :-) mne by carrera GT,ale nemam na nu :-D len na model a pozrenie si videa :-/

IO
3. února • 15:17

jj, atmoska,..mozno posledna, tak sa na nu este raz pozrite:-D

velda
3. února • 16:43

presne tak, do takhle velkych objemu (benzinovych) motoru se (zatim) turba nedavaji. pokud vim tak preplnovani ma daleko vetsi efekt u mensich objemu, a s rostoucim objemem klesa, proto napr. zminovane subaru 2-litr 300 koni nebo i od audi 2.0 TFSI maji taky nejakych 280 koni. Tim chci jenom rict ze to co plati pro "male" objemy, nemusi vzdy platit pro velke. Turba se zatim davaji jen do obsahu maximalne zhruba 3l (opet mluvim o benzinech, u dieselu to bez preplnovani nejde).

sused odvedla
3. února • 17:47

ze nedavaju? si nevidel audi RS6?? ten isty motor, biturbo, 580 koni (upravene som videl cca 720)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
velda
3. února • 18:16

Ja jsem ale mluvil o supersportech, a RS6 je mozna nejrychlejsi kombik, ale urcite to neni supersport, je to spis auto na rovinky...

Hopp
3. února • 14:25

njn ... i třeba NEPŘEPLNOVANÝ Civic 1.8VTi má stejný poměr ...... :-D

stepk
3. února • 12:02

:-O nevim kam na ty novinky chodite.. musite mit nekoho primo u zdroje ne?

Doporučujeme

Články odjinud