Audi R10 TDI: poprvé na biopalivo

Německá automobilka Audi je známa svou poměrně čilou aktivitou na poli sportovních vozů, kde překvapuje nejen svými výkony, ale v poslední době i orientací na životní prostředí. Emise a šetření paliva jsou dnes velice horká témata, která řeší již kde kdo, poprvé se však vůz tohoto ražení ocitne na seriózním závodě, jakým je čtyřiadvacetihodinovka Le Mans.

Audi na letošním závodě představí po měsících testování novou generaci okruhového speciálu R10 TDI, který vyvíjela ve spolupráci se společností Shell. Pro pohon dvanáctiválce produkujícího výkon 650 koní bude primárně potřebný nový syntetický diesel snižující emise CO2, do něhož se bude přimíchávat i biopalivo získané z biologického odpadu. „Zelená nálada“ tedy zasáhla i zdánlivě nezasažitelnou oblast motorismu a v této souvislosti produkuje Audi R10 TDI až o 90 procent méně emisí CO2 oproti běžným závodním dieselům. Nové palivo bylo získáno metodou BTL (Biomass to Liquids), v podstatě jde o extrakci z biologického odpadu, zejména zbytků potravy a dřevěného odpadu.
 

Celá akce je samozřejmě doprovázena masivní marketingovou kampaní a i letos je Audi horkým favoritem na vítěze. Čtyřiadvacetihodinové závody Le Mans se začínají 14. července. 

Klepněte pro větší obrázek 
Audi R10 TDI
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 165 371 km
Cena: 315 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2007
Stav: 193 445 km
Cena: 190 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků