Audi Q7 V12 TDI: 550 koní od Andersonu

Německý ladič Anderson Germany si vzal do parády velké SUV Audi s velkým naftovým motorem. A dodal mu opravdu velký výkon...

Pánové z Anderson Germany se specializují především na ladění sportovně střižených automobilů, z poslední doby stojí za zmínku přepracované stroje typů Audi R8 V10 Racing Edition, Bentley Continental GT nebo páreček vozů Ferrari řad California a 430 Scuderia. Anderson Germany se nebojí ničeho, proto vloni v září představil vylepšené provedení modelu Lamborghini Gallardo z edice Valentino Balboni. Nyní je zde tato společnost znovu, tentokrát se však zaměřila na mastodont z Ingolstadtu. A nezačala ničím menším než přímo prestižní verzí s vznětovým dvanáctiválcem V12 TDI.

A tato jednotka nabízí působivé parametry již ve svém základním provedení, neboť z šesti litrů zdvihového objemu dosahuje výkonu 500 koní (366 kW) a točivého momentu rovných 1 000 Nm. Díky tomu zrychlí robustní SUV s trvalým pohonem všech kol z klidu na 100 km/h za 5,5 s. Ale ani to zřejmě není ladičům z Anderson Germany dost, takže se jim dílčími změnami programu řídicí jednotky a sání podařilo zvýšit výkon o 10 %, tedy na výsledných 550 koní (403 kW). Audi Q7 V12 TDI dostalo také snížený a tužší podvozek a výkonnější brzdovou soustavu s červeně lakovanými třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Společnost Anderson Germany připravila také sadu nových exteriérových doplňků, z nichž vynikají hlavně okraj masky chladiče, kryty zrcátek, zadní difuzor a střešní ližiny zhotovené z uhlíkových kompozitů. Další detaily včetně firemních znaků, mřížek ventilačních otvorů nebo koncovek výfuků dostaly leskle černé lakování. K dynamickému vzhledu vozu přispívají také zatmavené zadní svítilny a dvaadvacetipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky 295/30. Změn doznal také interiér vozu s kompozitními obklady na palubní desce, volantu či dveřích. Prostor pro posádku je čalouněn kombinací kůže a Alcantary s kontrastním stehováním, přičemž ve stejném provedení může být na přání vyrobena dětská sedačka.

Jak už to tak bývá, ani v tomto případě zatím nevíme, kolik tato legrace bude stát.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek

Audi Q7 V12 TDI v úpravě Anderson Germany
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků