Audi Q7 V12 TDI: 550 koní od Andersonu

Německý ladič Anderson Germany si vzal do parády velké SUV Audi s velkým naftovým motorem. A dodal mu opravdu velký výkon...

Pánové z Anderson Germany se specializují především na ladění sportovně střižených automobilů, z poslední doby stojí za zmínku přepracované stroje typů Audi R8 V10 Racing Edition, Bentley Continental GT nebo páreček vozů Ferrari řad California a 430 Scuderia. Anderson Germany se nebojí ničeho, proto vloni v září představil vylepšené provedení modelu Lamborghini Gallardo z edice Valentino Balboni. Nyní je zde tato společnost znovu, tentokrát se však zaměřila na mastodont z Ingolstadtu. A nezačala ničím menším než přímo prestižní verzí s vznětovým dvanáctiválcem V12 TDI.

A tato jednotka nabízí působivé parametry již ve svém základním provedení, neboť z šesti litrů zdvihového objemu dosahuje výkonu 500 koní (366 kW) a točivého momentu rovných 1 000 Nm. Díky tomu zrychlí robustní SUV s trvalým pohonem všech kol z klidu na 100 km/h za 5,5 s. Ale ani to zřejmě není ladičům z Anderson Germany dost, takže se jim dílčími změnami programu řídicí jednotky a sání podařilo zvýšit výkon o 10 %, tedy na výsledných 550 koní (403 kW). Audi Q7 V12 TDI dostalo také snížený a tužší podvozek a výkonnější brzdovou soustavu s červeně lakovanými třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Společnost Anderson Germany připravila také sadu nových exteriérových doplňků, z nichž vynikají hlavně okraj masky chladiče, kryty zrcátek, zadní difuzor a střešní ližiny zhotovené z uhlíkových kompozitů. Další detaily včetně firemních znaků, mřížek ventilačních otvorů nebo koncovek výfuků dostaly leskle černé lakování. K dynamickému vzhledu vozu přispívají také zatmavené zadní svítilny a dvaadvacetipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky 295/30. Změn doznal také interiér vozu s kompozitními obklady na palubní desce, volantu či dveřích. Prostor pro posádku je čalouněn kombinací kůže a Alcantary s kontrastním stehováním, přičemž ve stejném provedení může být na přání vyrobena dětská sedačka.

Jak už to tak bývá, ani v tomto případě zatím nevíme, kolik tato legrace bude stát.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek

Audi Q7 V12 TDI v úpravě Anderson Germany
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků