Audi Q7 V12 TDI: 550 koní od Andersonu

Německý ladič Anderson Germany si vzal do parády velké SUV Audi s velkým naftovým motorem. A dodal mu opravdu velký výkon...

Pánové z Anderson Germany se specializují především na ladění sportovně střižených automobilů, z poslední doby stojí za zmínku přepracované stroje typů Audi R8 V10 Racing Edition, Bentley Continental GT nebo páreček vozů Ferrari řad California a 430 Scuderia. Anderson Germany se nebojí ničeho, proto vloni v září představil vylepšené provedení modelu Lamborghini Gallardo z edice Valentino Balboni. Nyní je zde tato společnost znovu, tentokrát se však zaměřila na mastodont z Ingolstadtu. A nezačala ničím menším než přímo prestižní verzí s vznětovým dvanáctiválcem V12 TDI.

A tato jednotka nabízí působivé parametry již ve svém základním provedení, neboť z šesti litrů zdvihového objemu dosahuje výkonu 500 koní (366 kW) a točivého momentu rovných 1 000 Nm. Díky tomu zrychlí robustní SUV s trvalým pohonem všech kol z klidu na 100 km/h za 5,5 s. Ale ani to zřejmě není ladičům z Anderson Germany dost, takže se jim dílčími změnami programu řídicí jednotky a sání podařilo zvýšit výkon o 10 %, tedy na výsledných 550 koní (403 kW). Audi Q7 V12 TDI dostalo také snížený a tužší podvozek a výkonnější brzdovou soustavu s červeně lakovanými třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Společnost Anderson Germany připravila také sadu nových exteriérových doplňků, z nichž vynikají hlavně okraj masky chladiče, kryty zrcátek, zadní difuzor a střešní ližiny zhotovené z uhlíkových kompozitů. Další detaily včetně firemních znaků, mřížek ventilačních otvorů nebo koncovek výfuků dostaly leskle černé lakování. K dynamickému vzhledu vozu přispívají také zatmavené zadní svítilny a dvaadvacetipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky 295/30. Změn doznal také interiér vozu s kompozitními obklady na palubní desce, volantu či dveřích. Prostor pro posádku je čalouněn kombinací kůže a Alcantary s kontrastním stehováním, přičemž ve stejném provedení může být na přání vyrobena dětská sedačka.

Jak už to tak bývá, ani v tomto případě zatím nevíme, kolik tato legrace bude stát.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek

Audi Q7 V12 TDI v úpravě Anderson Germany
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 11 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků