Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro údajně umí jezdit za 5,5 l/100 km

15 komentářů

Darren
6. srpna • 13:39

To auto je zrůda. :-O

Stanley
6. srpna • 6:53

"Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro údajně umí jezdit za 5,5 l/100 km" a v jazere Loch Ness udajne zije prisera...

K&K&K
5. srpna • 15:52

Je skvělé, že dokáží s šestiválcem dosáhnout takto nízkou normovanou spotřebu, která má sice uživatelskou hodnotu nula, ale vyhoví Bruselským úředníkům a nemusí tak do velkého SUV cpát podměrečné čtyřválce jako konkurence. Šestiválec je jiné svezení.

martin
5. srpna • 11:09

Tak blahozelam Audi k uspesnemu prekonaniu zakladneho zakona termodynamiky:-D

Béďa
5. srpna • 10:22

Hyundai/Kia dostali za tohle lhaní docela velkou pokutu,jsem zvědav kdy poženou k soudu německé automobilky,které v tomto obvzlášť vynikají.

Mino
5. srpna • 19:36

No poženou asi těžko, protože nic nevysoudí. Je rozdíl něco naměřit a uvést jiné číslo (případ H/K) a něco naměřit podle debilní metodiky a pak uvést toto v praxi nepravdivé číslo, ale dle zákona korektně naměřeno. Kdyby německé automobily uvedly číslo vyšší, pak bys je mohl hnát k soudu, protože to číslo by neodpovídalo metodice, byť by bylo pravdivější.

Kankunen
5. srpna • 10:42

Ani v Americe to nebylo za reál, ale za nedosažení spotřeby při měření. Němcům by to třeba dle výpočtu vyšlo.

Francuz
5. srpna • 9:01

To je zaujimave, ako dokazu s tou spotrebou zavadzat.
Ta ista Q7 v USA, s motorom 3.0 TDI (240 HP) mam udavanu spotrebu po meste 12,5 l/100 km a kombinovanu 11 l/100 km. Asi maju za velkou mlakou kvalitnejsi vzduch, lebo inac si to neviem vysvetlit. Osobne ma nezaujima, akou metodou je ta spotreba pocitana, vzdy bude realit asi blizsie tomu, co maju uvedene pre USA. Tam by za zavadzanie v spotrebe mohol zakaznik vysudit miliony... :-D

Jan Taraba
6. srpna • 19:42

Ty máš v USA auto, kteté se ještě neprodává ani v Německu? Jak jsi k němu přišel?

RPx
5. srpna • 14:11

USA má zcela jinou metodiku měření spotřeby než Evropa. Nicméně metoda v USA je přesnější k reálnému provozu :-))

Kankunen
5. srpna • 9:53

5,5 čti devět. Automobilky by mohly už samy na protest uvádět reálnou spotřebu pro výsměch EU. Spotřeba dle EU 5,5. Spotřeba reálná 8,6.

Vana666
5. srpna • 10:23

Taky bych se přimlouval. A částečně by si získali zpět i důvěru zákazníků

Driver
7. srpna • 12:51

Inteligentní zákazníci vědí, že spalovací motor, od doby, kdy má plynový pedál, má spotřebu pevně nedefinovatelnou, a rozpětí je prakticky u každého vozu v řádech nejen litrů ale i desítek litrů a proto se udává NORMOVANÁ spotřeba dle normy, kterou automobilky nevymyslely a musí se dle ní řídit ze zákona.
Je to stejná paralela, jako politika.
Obsah senátu nebo vlády také nereflektuje vůli národa, jelikož ani prosté volby nejsou v zastupitelské demokracii možností, jak něco změnit. Každý kdo má v hlavě mozek a umí ho používat, tohle chápe.
NORMOVANÁ spotřeba je jen vodítkem k porovnání aut a motorů mezi sebou.
To byl úmysl.
Praxe je taková, že ani tohle neplatí, ale to už všichni víme.
Kde je chyba? V automobilkách nebo v Bruselu? ;-)

Jan Taraba
6. srpna • 19:45

S Q7 4.2TDI jezdím dlouhodobě litr a půl pod udávanou kombinovanou spotřebou. S BMW 535d jsem jezdil dva litry nad ní. Takže jen v metodice to nebude, možná hraje roli i kreativita resp. odvaha lhát zákazníkům.

Aladin
5. srpna • 9:50

Způsob měření by Tě zajímat mohl, protože je celkem vtipný. Někde o tom byl článek. Úzké pneu s nízkým valivým odporem (které v reálu na voze mít nebudeš), speciální maziva do motoru, vypnout vodní pumpu a vůbec odpojit alternátor, zakrýt páskou spáry či snad celou masku chladiče. Eurokomisaři si zřejmě musí každé ráno takto upravovat svůj vůz, když jedou do práce. Jinak takto reálný test nelze pochopit. Když si koupím lux s příkonem 1600w, tak taky nespotřebovává 3200w. Ale u aut je to jedno, ono jde jen o lhání ohledně nákladů v řádu desítek tísíc kč ročně.

Doporučujeme

Články odjinud