Audi Q7 pro rok 2011: sázka na třílitry

Automobilka Audi pokračuje v přezbrojování a představuje své modernizované SUV Q7 se zbrusu novými přeplňovanými motory.

Jedná se o běžný facelift, spíše než drobné změny na karosérii a v interiéru jsou však daleko podstatnější modifikace pod kapotou. Tam se totiž nyní dostávají hned tři nové třílitrové šestiválce, novinkou se stává také alternativní instalace osmistupňové automatické převodovky.

V rámci modernizace mechanických skupin dosavadní zážehové jednotky 3,6 V6 a 4,2 V8 s atmosférickým plněním odcházejí do výslužby a na jejich místo přichází šestiválec 3,0 TFSI s přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním ve dvojím odladění. To slabší dosahuje výkonu 272 koní (200 kW) a točivého momentu až 400 Nm, což robustnímu stroji umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,9 s a dosáhnout rychlosti 222 km/h, při použití pneumatického adaptivního pérování pak „maximálka“ činí 225 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Náročnější uživatelé sáhnou po výkonnějším provedení, které si model Q7 vypůjčil ze sportovně střiženého sedanu S4. Dává 333 koní (245 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 440 Nm, vůz díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za čas o rovnou vteřinu kratší než slabší sourozenec a rozjede se na 243 km/h, resp. 245 km/h s pneumatickým pérováním. Oba vozy mají vykazovat průměrnou spotřebu v kombinovaném jízdním režimu shodných 10,7 l/100 km, což představuje papírové zlepšení o 12, resp. 16 % v porovnání s dosavadními jednotkami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vyznavači nafty pak mají k dispozici vznětový třílitr TDI, jenž údajně nemá pranic společného se svým předchůdcem. Naladěn je na 240 koní (176 kW) a točivý moment 550 Nm a mastodonta z Ingolstadtu rozpohybuje na 100 km/h za 7,9 s a maximální rychlost činí 215 km/h, přičemž vzduchové pérování k této hodnotě přidá další 3 km/h. A spotřeba? Její průměrná výše byla stanovena na 7,4 l/100 km, což je o plných 19 % lepší výsledek než dosud.

Výše zmíněná osmistupňová převodovka vychází ze stávající šestistupňové rychlostní skříně, oproti ní se však vyznačuje přídavnou spojkou, jež omezuje prokluz měniče a snižuje spotřebu paliva.

Inovovaný vůz je prezentován jako novinka modelového roku 2011 a do prodejů by se tak měl dostat v průběhu letošního léta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi Q7 2011
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků