Audi Q7 pro rok 2011: sázka na třílitry

Automobilka Audi pokračuje v přezbrojování a představuje své modernizované SUV Q7 se zbrusu novými přeplňovanými motory.

Jedná se o běžný facelift, spíše než drobné změny na karosérii a v interiéru jsou však daleko podstatnější modifikace pod kapotou. Tam se totiž nyní dostávají hned tři nové třílitrové šestiválce, novinkou se stává také alternativní instalace osmistupňové automatické převodovky.

V rámci modernizace mechanických skupin dosavadní zážehové jednotky 3,6 V6 a 4,2 V8 s atmosférickým plněním odcházejí do výslužby a na jejich místo přichází šestiválec 3,0 TFSI s přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním ve dvojím odladění. To slabší dosahuje výkonu 272 koní (200 kW) a točivého momentu až 400 Nm, což robustnímu stroji umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,9 s a dosáhnout rychlosti 222 km/h, při použití pneumatického adaptivního pérování pak „maximálka“ činí 225 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Náročnější uživatelé sáhnou po výkonnějším provedení, které si model Q7 vypůjčil ze sportovně střiženého sedanu S4. Dává 333 koní (245 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 440 Nm, vůz díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za čas o rovnou vteřinu kratší než slabší sourozenec a rozjede se na 243 km/h, resp. 245 km/h s pneumatickým pérováním. Oba vozy mají vykazovat průměrnou spotřebu v kombinovaném jízdním režimu shodných 10,7 l/100 km, což představuje papírové zlepšení o 12, resp. 16 % v porovnání s dosavadními jednotkami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vyznavači nafty pak mají k dispozici vznětový třílitr TDI, jenž údajně nemá pranic společného se svým předchůdcem. Naladěn je na 240 koní (176 kW) a točivý moment 550 Nm a mastodonta z Ingolstadtu rozpohybuje na 100 km/h za 7,9 s a maximální rychlost činí 215 km/h, přičemž vzduchové pérování k této hodnotě přidá další 3 km/h. A spotřeba? Její průměrná výše byla stanovena na 7,4 l/100 km, což je o plných 19 % lepší výsledek než dosud.

Výše zmíněná osmistupňová převodovka vychází ze stávající šestistupňové rychlostní skříně, oproti ní se však vyznačuje přídavnou spojkou, jež omezuje prokluz měniče a snižuje spotřebu paliva.

Inovovaný vůz je prezentován jako novinka modelového roku 2011 a do prodejů by se tak měl dostat v průběhu letošního léta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi Q7 2011
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek